Compaq Deskpro og adgang til BIOS!
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-01-03 16:26

Jeg er ved at puste liv i en gammel Compaq P166 mmx'er og vil gerne ind i
BIOS!

Jeg har forsøgt med F2, F10, F12 og Delete og CRTL/ALT/ESC, men har ikke
kunnet finde ind i BIOSsettings

Hvordan er det lige, man gør?
Det er en gammel Deskpro 5176 (tror jeg nok)

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Calle.

Dato : 25-01-03 16:28

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> ikke kunnet finde ind i BIOSsettings
>
> Hvordan er det lige, man gør?
> Det er en gammel Deskpro 5176 (tror jeg nok)

henter sevice disketten på Compaqs hjemmeside.
Har selv haft samme problem.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-01-03 22:24

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> henter sevice disketten på Compaqs hjemmeside.
> Har selv haft samme problem.
> --
Det har jeg så forsøgt!
Mem det ser ud som om HP/compaqs HP er fuld af døde links.

Jeg har med Google fundet frem til, at det drejer sig om en Deskpro 2000
Series 3564 model 5166MMX (tror jeg nok)

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Calle.

Dato : 25-01-03 23:05

Jesper Nielsen wrote:
> "Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg så forsøgt!
> Mem det ser ud som om HP/compaqs HP er fuld af døde links.

www.compaq.com, og søg under den nummer der står foran på maskinen. Hvilket
nummer har den (ikke noget med tror nok, så er det jo håbløst at hjælpe)?
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 25-01-03 23:12

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har med Google fundet frem til, at det drejer sig om en Deskpro
> 2000 Series 3564 model 5166MMX (tror jeg nok)

fundet på hp/compaqs side:
http://h18007.www1.hp.com/support/files/deskpro/us/download/263.html
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-01-03 00:08

> fundet på hp/compaqs side:
> http://h18007.www1.hp.com/support/files/deskpro/us/download/263.html
> --
Er det bare mig, der er noget galt med!
Når jeg følger linket, og jeg har såmænd selv prøvet at finde derhen, så får
jeg beskeden:
"Page not found
Sorry, there is no Compaq.com web page matching your request"
det er lige meget hvilken af driverne jeg klikker på, så får jeg fejlen!

Jeg har forsøgt på 2 maskiner og kan ikke opnå forbindelse til driverne.

Årsagen til min usikkerhed på modellen er flg:

Foran står kun Compaq Deskpro
Under bunden står der Series 3564

Jeg ved, det er en Pentium 166 MMX processor!

Jeg fandt en anden med et opgraderingsproblem via Google og hans maskine var
en Deskpro 2000 series 3564
Der er ingen model 3564 på Compaq's HP.

Modellerne af Deskpro 2000 på Compaq's HP er delt op i 5166, 5166 MMX,
5200, 5200MMX, 5233, 5233MMX, osv.
Da processoren er en P166 MMX regner jeg med at det er en 5166MMX

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Calle.

Dato : 26-01-03 00:42

Jesper Nielsen wrote:
> "Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Er det bare mig, der er noget galt med!

Jeg har lige været inde på siden for at finde linket til dig. Det var uden
problemer med døde link
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 26-01-03 00:44

Calle. wrote:

> Jeg har lige været inde på siden for at finde linket til dig. Det var
> uden problemer med døde link

Prøvede lige igen, nu er den også død hos mig. Mon de har problemer med den
nye virus, der lammer servere
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Kim

Dato : 01-02-03 00:52

Hejsa

Jeg siger bare: "held og lykke med compaq" - den anden sidste compaq jeg
rørte ved (en server): det tog næsten to arbejdsdage at finde frem til Bios
(der SKULLE bruges en bestemt cd ved opstart for at komme i bios..) - den
sidste compaq jeg havde fingrene i (også en server) - den kom aldrig op, der
gik efterhånden sport i afdelingen (it-firma) og alle gik forgæves..

Hehehehe sjovt regnestykke: 11 mand * 1 dags arbejde (minimum..) = ca. 80
timer * ca. 500 kr pr time = ca. 40.000 kr..........
Det er hvad der kommer ud af nærige bosser som altid vil beholde gamle
lortemaskiner *gg*

mvh
Kim

Fra : Thore Sorensen

Dato : 01-02-03 11:56

On Sat, 1 Feb 2003 00:51:43 +0100, "Kim"
<removeXhejsameddig@hormail.com> wrote:

> [...]
>timer * ca. 500 kr pr time = ca. 40.000 kr..........
>Det er hvad der kommer ud af nærige bosser som altid vil beholde gamle

....eller (for) rigeligt betalte "it-experter"...

....hvis alt andet går galt, så læs manualen...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993