Fjerne kølepasta?
Fra : Devast8or

Dato : 25-01-03 16:20

Hej med jer,

jeg ved det har været spurgt 100 gange før, og egentlig ville jeg også bare
have feset ned i Matas og købt noget isopropyl alkohol til at rense resterne
af kølepasta af CPU og køler, men nu læste jeg lige på
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm at til køleren
skal man ikke bruge isopropyl alkohol. Der skal man istedet bruge "xylene
based products" (hvad det så end er). Mit spørgsmål er så: Er det kun til
Actic Silver man skal det, eller er det til alle slags kølepasta, eller AS
bare pylrede? Kan jeg bruge isopropyl alkohol til køleren (som er af
aluminium)? Eller kan den tage skade af det?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : sam

Dato : 25-01-03 18:21

Devast8or wrote:
> [...]
> slags kølepasta, eller AS bare pylrede? Kan jeg bruge isopropyl
> alkohol til køleren (som er af aluminium)? Eller kan den tage skade

Sprit kan fint gøre det.Noget andet vist det er thermisk tape eller lim ,som
er brugt.
Så er skrappere midler nok muligt.

//sam

Fra : F.Larsen

Dato : 25-01-03 21:24

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
> [...]
> bare pylrede? Kan jeg bruge isopropyl alkohol til køleren (som er af
> aluminium)? Eller kan den tage skade af det?

aluminium tager ikke tage skade af isopropyl ( isopropanol).

Isopropyl er meget effektivt fedtfjerner og fordamper hurtigt uden af
efterlade nogen "hinde" - hvilket er den vigtigste egenskab.

Jeg ville dog fjerne så meget af køleplast som muligt før brug af
isopropanol da det er lettere og gøre rent og forhindrer en evt kemisk
reaktion med det materiale der skal fjernes

Iøvrigt kan jeg ikke finde nogen advarsel på den side om isopropyl
(tværtimod)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Devast8or

Dato : 26-01-03 02:25

F.Larsen <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message

> aluminium tager ikke tage skade af isopropyl ( isopropanol).

Fint, det var det jeg gerne ville vide :)

> [...]
> isopropanol da det er lettere og gøre rent og forhindrer en evt kemisk
> reaktion med det materiale der skal fjernes

Det er gjort, det er bare for at renset det sidste helt af.

> Iøvrigt kan jeg ikke finde nogen advarsel på den side om isopropyl
> (tværtimod)

Der er ikke decideret en advarsel imod isopropyl alkohol men under Removal
Instructions næsten nederst på siden står der isopropyl alkohol til CPU
kernen og de her "xylene based products" til køleren. Derfor blev jeg lige i
tvivl, og ville hellere lige spørge så ikke jeg ødelægger noget.

Tak for hjælpen til jer begge to.

Devast8or

--
Spamfilter activated