Hvilken PSU ?
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 25-01-03 14:45

Hejsa NG

Jeg er ved at være godt træt af min PSU i Aopen HQ08 der larmer
mere end større hangarskib. Jeg har forsøgt at skifte blæseren til en
pabst, men det var den ikke glad for, den blev ustabil.

Nu har jeg så tænkt mig at købe en helt ny PSU, som samtidig er
P4 kompatibel, men hvilken skal jeg vælge ?

Mine krav er få:
- støjsvag
- stabil
- P4 kompatibel
- billig

Jeg har ikke og gider ikke bruge over 400 kr på en ny PSU, så jeg
ved også at det måske bliver svært at finde én der opfylder alle krav.

Men hvad har I selv af PSU ? og hvad kan I anbefale ?

Jeg selv har kigget på :
JNC LC-A300ATX
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404657954>

Q-TEC 300W P4
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1914597901>

Chieftec PSU 300W ATX (kan dog ikke se om denne er P4 kompatibel)
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404657949>

Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : IJ

Dato : 25-01-03 16:41

Har lige købt en Codegen 400W. Virker fint og larmer ikke
ret meget. Af dem, du nævner ville jeg nok købe en Chieftec.
Ikke en 300W, men mindst en 360W. Giver flere ampere
ved 12v.
www.chieftec.com

IJ

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 25-01-03 16:46

Vil flere watt ikke betyde mere varme, som igen giver behov for mere
køling, hvilket resulterer i mere larm ?
Sådan tror jeg det er, ret mig hvis jeg tager fejl
Det er i hvert fald derfor jeg kun har kigget efter 300W i den tro at de
ville være mere støjsvage ?

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : pondus

Dato : 25-01-03 22:14

<rofe@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG

.. Jeg har forsøgt at skifte blæseren til en
> pabst, men det var den ikke glad for, den blev ustabil.

eftersom du har åbnet din psu og garantien dermed er væk
så kan du evt klippe nogle stører lufthuller i kassen.
fjerne det gitter som sidder foran blæseren, det virkede for mig
mvh
kuno

---

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-01-03 14:26

rofe@mailme.dk wrote:

> Q-TEC 300W P4
> <http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1914597901>

Den er magen til min. Jeg bruger den i min AMD-box og har moddet den fra dag
1 med en Papst 12dB. Jeg er meget glad for den. Den leverer fint strøm til
mine 4 blæsere + 3 drev + GF4 MX + Cold Cathode.

--
Martin L. Johansen