SD-RAM - har det et "tal-navn"?
Fra : dknews.tiscali.dk

Dato : 25-01-03 12:03

Eller er det kun DDR-ram der hedder pc1600,pc2000 etc...

Jeg spørger fordi jeg vil vide om jeg (imidlertidigt) kan nøjes med SD-RAM i
mit nye P4 2.4 setup.

Er de bagudkompatible med sd-ram? Der står min pc1600 ram....

Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-01-03 12:16

"dknews.tiscali.dk" <ea_postbox@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Eller er det kun DDR-ram der hedder pc1600,pc2000 etc...

nej SDRAM, hedder PC66 PC100 PC133
tallet henfører til FSB

> Jeg spørger fordi jeg vil vide om jeg (imidlertidigt) kan nøjes med SD-RAM
> mit nye P4 2.4 setup.
>
> Er de bagudkompatible med sd-ram? Der står min pc1600 ram....

SD-RAM, er ikke direkte kompatible med DDR-RAM
(der er forskellige antal pins)

nogle bundkort understøtter flere RAM typer

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 25-01-03 22:01

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:b0trkj$brr$1@sunsite.dk...
> [...]
> tallet henfører til FSB

SD-RAM

> SD-RAM, er ikke direkte kompatible med DDR-RAM

sd-ram = 168 pins (ben)
ddr = 184 pins