Kort over Vingsted 1956 ?
Fra : Pedersen

Dato : 25-01-03 09:55

er der en der ligger inde med et kort over Vingsted
( Bredsten sogn mener jeg det er ), fra ca 1956,
hvor det er muligt at se hvor jernbanen har gået.
Der må også meget gerne være målestoksforhold på,
så det er muligt at udregne de forskellige sporlængder der har været.

Også andet materiale fra Vingsted banen er velkommen,
da jeg vil prøve at bygge det i model 1:160

på forhånd tak
Morten Pedersen

reiki@hobby.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 25-01-03 11:55

Har du prøvet: www.kms.dk/ ?

Klik på "Find et sted i Danmark!

Eller ældre kort kontra nye:

Klik på "Danmark før og nu" - - klik på kortet og skriv jeres adresse,
XXX-vej, så finder den de byer i Danmark der har sådan en vej, vælg så
XXX-by, vælg så et husnummer. Nu findes kortet frem, og I kan se hvordan der
ser ud idag og hvordan der så ud i 1890 ved at trække i ringen.

Eller hos et antikvariat har jeg ofte set de gamle kort fra GEODÆTISK
INSTITUT.

Fra : Pedersen

Dato : 26-01-03 08:28

Ja tak, det har jeg prøvet, det har da også noget af jernbanen med,
men der er mere. Den bliver først nedlagt i 1957, derfor mener jeg der må
være mest i 1956 (!),
jeg ved der er et hovedspor, og der er et omløbsspor, en drejeskive, et
smalspor til et mergellejre,
og en stationsbygning, ( det er ikke til at se ud fra det gamle kort,
desværre ),
men det er derfor jeg syntes det kunne være sjovt at bygge en model af.

M.V.H.

Morten Pedersen

reiki@hobby.dk

Fra : Ole Grau

Dato : 26-01-03 11:33

> [...]
> desværre ),
> men det er derfor jeg syntes det kunne være sjovt at bygge en model af.

Tag til Landsarkivet i Viborg.

Spørg efter arkivalier fra Vejle Vandel Grindsted Jernbane.

Der er sikkert sportegninger og hustegninger over alle stationer på banen.

--
---
Mvh.

Fra : Show The Andersens

Dato : 27-01-03 13:41

Har du prøvet Vejle lokalhistorisk arkiv.

Annette

--
Pga. spam problemer bedes du slette "sletmig¤" ved email henv.
Al post tjekkes via SpamPal mod diverse DNSBL-servere.