Kan ikke skifte baggrundsfarve
Fra : Claus L. Jepsen

Dato : 25-01-03 09:23

Hej.

Som meget uerfaren webdesigner blev jeg bedt om at lave en hjemmeside til
klubben: www.skanderborgskiclub.dk
siden fungerer, uden at være stor kunst, men der er en lille ting der
irriterer mig, hvorfor kan jeg ikke få lavet den hvide baggrundsfarve i
indholdsrammen om til gul.

Hver gang jeg ændrer baggrundsfarven skifter den tilbage til hvid igen. Hvad
gør jeg forkert.

Mvh. Claus L. Jepsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-03 17:35

"Claus L. Jepsen" <clausjepsen@yahoo.dk> skrev :

>Hver gang jeg ændrer baggrundsfarven skifter den tilbage til hvid igen. Hvad
>gør jeg forkert.

Den er ikke hvid nu, der er ingen farve nu , så du ser
browserens default baggrundsfarve.

Jeg forstår ikke, hvad dette er:

Hvis du vil bruge den farve, spm er på Baggrundsfarveside.htm, så
vælger du blot at højreklikke på siden => sideegenskaber =>
baggrund => vælg farve.

Fra : Claus L. Jepsen

Dato : 26-01-03 16:40

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Den er ikke hvid nu, der er ingen farve nu , så du ser
> browserens default baggrundsfarve.
>
> Jeg forstår ikke, hvad dette er:
>
> Hvis du vil bruge den farve, spm er på Baggrundsfarveside.htm, så
> vælger du blot at højreklikke på siden => sideegenskaber =>
> baggrund => vælg farve.
>
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Da den almindelige måde, som du beskriver, ikke virkede, så prøvede jeg at
lave en ny side med den baggrundsfarve som jeg ønskede at anvende, hvorefter
jeg bad indholdssiden om at hente baggrundsfarven fra baggrundsfarvesiden.

Begge metoder giver det ønskede resultat i frontpage, men ved preview i
browser eller efter upload, så er indholdsboksen igen uden farve. Jeg fatter
det ikke.

Mvh. Claus.