Installation af MySQL
Fra : RoJo

Dato : 25-01-03 00:06

Hejsa

Efter at have brugt interbase i noget tid, har jeg besluttet, at droppe det
og gå over til MySQL.
Problemet er nu, at jeg ikke fatter en disse af installationen.

Jeg har apache webserver - den kører
Jeg kører med XP
Jeg har installeret MySQL

Jeg starter "winmysqladmin", har sat user og pw.
Jeg går hen under "databases, og vil nu lave en database, højreklikker, men
jeg får ikke andre valgmuligheder
end "flush", der er altså ikke en "create database".

Hvaaa, er der noget jeg mangler?
PHPMyAdmin, er det noget jeg skal installere ??

Mvh
RoJo

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 25-01-03 09:21

RoJo wrote:
> Jeg starter "winmysqladmin", har sat user og pw.
> Jeg går hen under "databases, og vil nu lave en database, højreklikker,
> men jeg får ikke andre valgmuligheder
> Hvaaa, er der noget jeg mangler?

WinMySQLAdmin er kun til opstart af databasen, ikke til administration af
den. Du mangler et klientværktøj a la IBConsole/IBExpert, som du har brugt
før, her vil jeg kraftigt anbefale MySQL Control Center, da denne kommer
samme stedet fra som MySQL:

http://www.mysql.com/downloads/gui-mycc.html

Den er meget nemmere og hurtigere end phpMyAdmin.

Hilsen,

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 26-01-03 22:14

> http://www.mysql.com/downloads/gui-mycc.html
>
> Den er meget nemmere og hurtigere end phpMyAdmin.

Hmmmm.... så fatter jeg sgo ikke at bruge den....

Jeg har også netop installeret MySQL på mit XPsystem (for at lege med det og
se om det er noget der virker), og havde samme problem som den originale
poster - og læste dit svar.. og det hjalp da lidt... men kan det virkelig
passe at man skal skrive SQL-kode til den for at oprette poster i sine
tabeller (- som jeg godt kunne finde ud af at oprettemed GUIen)??

Hvis dette er et aldeles tåbeligt spørgsmål vil jeg gerne have et par
henvisninger til tutorials eller lignende i brugen af dette program
(MySQLcc)...

På forhånd tak
Søren Pëdersen