MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win XP generic/text only driver
Fra : Jacob Kjer

Dato : 24-01-03 20:53

Har problemer med med en Citizen POS-printer iDP3541.
Til dettte formål skal jeg indlæse en generisk printerdriver.
I følge M$ Knowledge Base 293378 findes der i Win XP en Generic / Text Only
printerdriver.
Men hvordan kan jeg indlæse den ? og linke den til printeren.
(Har brugt mange sene nattetimer med forgæves forsøg)

Hilsen Jacob

Fra : Madsen

Dato : 24-01-03 23:12

Jacob Kjer skrev:

> I følge M$ Knowledge Base 293378 findes der i Win XP en Generic /
> Text Only printerdriver. Men hvordan kan jeg indlæse den ?

Kan du ikke blot gå ind og installere en ny printerdriver i XP og så
vælge Generic / Text Only?

<http://home.worldonline.dk/hijklm/winxp/generic_txt>

> og linke den til printeren.

Jeg vil tro at du blot skal sørge for at vælge den port som printeren
er koblet til når du installerer driveren. Når du printer ud til
Generic / Text Only-printeren fra et eller andet program, vil det så
ryge ud på din Citizen POS-printer iDP3541, tror jeg.

Madsen.

Fra : Jacob Kjer

Dato : 25-01-03 16:50

> Kan du ikke blot gå ind og installere en ny printerdriver i XP og så
> vælge Generic / Text Only?
> og linke den til printeren.

Har prøvet den anviste metode ligesom i den refererede, flotte animation,
der stammer fra den engelsk/am-version af programmet. I begge de danske
udgaver af XT vises 'Generic' gruppen ikke i Manufacturer-rullelisten.
Hvad gør man så? Kan det have noget med SP1 at gøre, den er ikke
installeret.

Fra : Madsen

Dato : 25-01-03 17:10

Jacob Kjer skrev:

> [...]
> animation, der stammer fra den engelsk/am-version af programmet. I
> begge de danske udgaver af XT vises 'Generic' gruppen ikke i

Mystisk.

> Hvad gør man så? Kan det have noget med SP1 at gøre, den er ikke
> installeret.

Screenshottet er lavet for længe siden før jeg fik SP1 installeret.
Det stammer fra følgende tråd hvor Peter Loumann havde det samme
problem. Dengang blev vi dog enige om at det var fordi at han kørte
med en skrabet WinXP Home-version, men det er åbenbart fordi at den
er dansk så.

<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&frame=right&th=a62d7d65efc7e8be&seekm=Xns91DE151809C58copy.if.you.wish%40madsen.tdcadsl.dk#link1>

Madsen.