XP i lokal netværk
Fra : new

Dato : 24-01-03 19:59

Hej! Jeg forstår ikke hvorfor jeg har problemer med at koble min 3 pc som
kører med WinXP. Den vil ikke tale sammen med andre computer via hub.
Netkortet på XP og lyset på hubben er helt døde. Jeg ved ikke hvad jeg kan
gøre:(
Nogen, der kan hjælpe?
Jeg har ADSL forbindelse, alle andre maskiner kører med win2000.

vh/Emil

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 24-01-03 20:46

"new" <hanapo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre:(
> Nogen, der kan hjælpe?
> Jeg har ADSL forbindelse, alle andre maskiner kører med win2000.

Hejsa
Der skal være lys i hub og netkort. Der er en fejl på kabel eller noget
hardware.
Prøv at sætte maskinen på i stedet for en af de andre som du ved virker.
Elmer

Fra : Spacy

Dato : 25-01-03 20:58

> [...]
> gøre:(
> Nogen, der kan hjælpe?
> Jeg har ADSL forbindelse, alle andre maskiner kører med win2000.

Hmmm ikke at det er noget jeg skal gøre mig klog på! men for et par dage
siden stod jeg i nogenlunde samme situation - skulle koble 2 maskiner op på
hjemme-netværk igennem min router (ikke helt det samme men..) den ene kører
Win XP den anden Win ME forbindelsen fra maskine nr. 2 til routeren var helt
død så jeg troede at mit netkort var stået af eller at kablet var knækket.
Gik i en computer forretning for at købe et nyt kabel og fik oplyst at det
formentligt var det forkerte kabel jeg brugte (mit var et såkaldt
"kryds-kabel) og det jeg skulle bruge var et "lige-ud-kabel" lyder måske som
en joke men den var sgu' go' nok skidtet virkede øjeblikkeligt da jeg satte
lige-ud-kablet i.
Håber du kan bruge svaret jeg kan i hvert fald ikke tilføre mere til det

Venlig hilsen
Jacob N. R