Fejl i asp-kode: Do ... Loop
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 24-01-03 16:04

Jeg får følgende fejl når jeg eksekverer min side:

Microsoft VBScript compilation error '800a040e'

'loop' without 'do'

[src], line 265

Loop
^

- men koden omkring dette sted ser sådan ud:

Do While Not rs.EOF
' En masse DB-hurlumhej
Loop ' line 265

Hvad er der galt i det ?!!

MVH Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-01-03 16:15

Jonas Schmeltz Aaberg skrev:

> 'loop' without 'do'

> Do While Not rs.EOF
> ..
> ' En masse DB-hurlumhej
> ..
> Loop ' line 265

Mon ikke der blandt "En masse DB-hurlumhej" gemmer sig endnu en
Loop.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 24-01-03 16:34

> Mon ikke der blandt "En masse DB-hurlumhej" gemmer sig endnu en
> Loop.

- Hmmm... hvis der er, så kan jeg sørme ik finde den !

"En masse DB-hurlumhej" fylder i virkeligheden kun 7 linier, og
der kan jeg ikke finde nogen "loop"... Jeg bruger også MS
FrontPage 2000's søgefunktion, og den kan heller ikke finde det.

Fra : Henrik Godiksen

Dato : 24-01-03 16:30

Hej Jonas

Syntaksen er

do ......

Loop Until .....

Response.write ............

MVH

Henrik Godiksen

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 24-01-03 16:36

> Syntaksen er
> do ......
> Loop Until .....
> Response.write ............

Oki doki do !

Det prøver jeg lige ...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-01-03 17:20

"Henrik Godiksen" <henrik@godiks.dk> wrote
> Syntaksen er
> do ......
> Loop Until .....

Ja, for et løkke der altid gennemløbes en gang, men dette er IKKE særlig
smart når vi snakker recordsets i og med at disse kan være tomme derfor skal
man benytte Do While-løkker til iteration af recordsets.

--
Jakob Andersen

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 24-01-03 17:31

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> man benytte Do While-løkker til iteration af recordsets.

Man kan da sagtens lave tjekket i Do-delen:

Do While Not rs.EOF
[kode]
rs.MoveNext
Loop

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-01-03 18:46

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> wrote
> Man kan da sagtens lave tjekket i Do-delen:
>
> Do While Not rs.EOF

Ja, men så er det jo netop en Do While løkke og ikke en Do... Until løkke.

--
Jakob Andersen