RAM TIL COMPAQ
Fra : Bisgaard

Dato : 24-01-03 22:41

Hej

Jeg har en COMPAQ Presario 5861 med 600Mhz ADM Athlon processor
128 MB SyncDRAM. Jeg vil nu gernw have lidt mere ram og har derfor købt 256
mb SDRAM 168Pins PC133 fra Kingston. Jeg kan uden problemer få dem sat i men
når jeg så tænder PC kommer den aldrig længere en til den sorte skærm med
COMPAQ teksten i rødt der fryser den totalt. Jeg kan ikke taste F10 for at
komme i BIOs der sker intet. Nogen der har en ide om hvad der kan være galt
???

Jeg har hentet den nyeste BIOS opdatering fra Compaqs hjemme side.

Fra : Kimmiboy

Dato : 24-01-03 22:48

" Bisgaard" <tbr92@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
galt
> ???
>
> Jeg har hentet den nyeste BIOS opdatering fra Compaqs hjemme side.

Hej dit bundkort understøtter ram i 64 og 128 moduler og ikke et modul på
256 mb.

se selv
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?SysID=+8448+&dis
tributor=0&submit1=Search

Mvh Kim

Fra : Kimmiboy

Dato : 24-01-03 22:51

Sorry mit link dur ikke men gå ind på kingstons hjemmeside og find din
computer så kan du selv se.

Mvh Kim

Fra : Bisgaard

Dato : 24-01-03 23:35

Kan jeg downloade ny bios til bundkort ?

Og vil dette hjælpe noget ?

Fra : Kimmiboy

Dato : 24-01-03 23:58

> Kan jeg downloade ny bios til bundkort ?
>
> Og vil dette hjælpe noget ?

Hej, tror ik en bios-opdatering vil hjælpe sorry, så den eneste måde at få
det til at fungere er udskiftning af bundkort eller få byttet din ram blok
på 256 mb byttet til 2 blokke af 128 mb. Da du har 128 mb i forvejen (vel i
et modul? fordi at der er i alt 3 ram-sokler på dit bundkort) så bliver det
i alt 384 mb ram (3 blokke af 128 mb) som er max. antal ram bundkortet
understøtter.
Hvis du beslutter dig for at få byttet / købe nogle andre ram så sørg for at
det er nogle som fungere med dit bundkort så som ram fra fx Kingston

Mvh Kim

Fra : Sten Gundersen

Dato : 25-01-03 01:17

Hej

Det ser ud til at du max kan have 3x128 mb

http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5831.asp

Jeg har iøvrigt en Compaq 128 mb stang fra en Presario 7931 liggende efter
opgradering til 2x256 (Det kan man på 7931), hvis det har interesse.

fjern fjernmig ved mail

Hilsen Sten

Fra : Bisgaard

Dato : 25-01-03 10:53

Kunne du ikke lige maile mig en pris på dine brugte ram

tbr92@hotmail.com

Mvh

Bisgaard