Lydkort: Er der MIDI på SbLive?
Fra : Vølund

Dato : 24-01-03 20:42

Hej

Jeg vil gerne tilslutte mit El-piano til min PC via MIDI-interfacet.

Er der nogen der har en ide om hvilket lydkort, der vil være godt at
investere i for at kunne gøre dette og samtidigt få en fornuftig lyd?

Nogen erfaringer?

/Michael

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 24-01-03 21:40

Hvis det skal være billigt men stadig godt og god lyd vil jeg anbefale SB
live 5.1 player.
Hvis du leger mere seriøst med midi er det SB Audigy.
Hvis det er seriøst arbejde du laver med midi skal du vælge SB Audigy 2.
-Niels-

Vølund <voelund@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3196c4$0$71714$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-03 23:19

In dk.edb.hardware, Niels Bjørk Pedersen <njb.pedersen@12mail.dk>
says...
> [...]
> Hvis du leger mere seriøst med midi er det SB Audigy.
> Hvis det er seriøst arbejde du laver med midi skal du vælge SB Audigy 2.

Hey, timeout!

Hvis man roder med MIDI og kobler sit MIDI-udstyr til PC'en, så kræves
der faktisk ikke noget specielt af lydkortet, det skal bare have en
MIDI-port. Længere er den ikke...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen