bundkort til P4 Northwood 2.4Ghz FSB533 (S~
Fra : Peter Holm

Dato : 24-01-03 13:56

Hejsa,

Jeg vil gerne have et MSI bundkort til en P4 Northwood 2.4Ghz FSB533 (Socket
478)

Det skal køre DDR2700, 3*80gb hd og et GForce4 kort.

Hvilket et skal jeg vælge ? (kom gerne med forslag indeholdende et shg
varenummer, da det er der jeg handler)

Der er sgu så mange modeller, at jeg blir helt forvirret!

Mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Nicolai

Dato : 24-01-03 14:00

845PE chipsettet er det du skal gå efter imho. Har selv ASUS versionen P4PE.

Mit i særklasse kort til dato, og det er en del

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-01-03 14:58

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvilket et skal jeg vælge ? (kom gerne med forslag indeholdende et
> shg varenummer, da det er der jeg handler)

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=3100038

Det er et Abit kort. Jeg har selv Abit IT7 modellen, og er MEGET
tilfreds med det. Men overvejer da at opgradere til denne da det er med
PE chipset og 333FSB. Kortet har også både 6 kanalers lydkort onboard
og netkort samt ATA150 controller, så det skulle være klar på det meste
:)

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-01-03 15:00

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> PE chipset og 333FSB. Kortet har også både 6 kanalers lydkort
> onboard og netkort samt ATA150 controller, så det skulle være klar
> på det meste

Må heller lige præcisere - den har det nye HD interface der hedder
Serial ATA som kører 150MHz og den har også almindelig ATA133.

Se eventuelt detaljer om vidunderet her:
http://makeashorterlink.com/?M26931533

Mvh.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-01-03 15:17

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in

> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=3100038

Her er et review af Abit kortet:
http://www.hothardware.com/hh_files/Motherboards/it7_n_p4ht.shtml

Flemming

Fra : Peter Holm

Dato : 24-01-03 18:03

> [...]
> PE chipset og 333FSB. Kortet har også både 6 kanalers lydkort onboard
> og netkort samt ATA150 controller, så det skulle være klar på det meste

Kræver P4 cpu'en ikke FSB533? - det står der på shg's infp om cpu'en.
Peter

Fra : Smalleye

Dato : 24-01-03 19:18

hvorfor ikke se på et INTEL D845PEBT2 kort har det hele og er enormt stabilt

Fra : Peter Holm

Dato : 24-01-03 21:02

"Smalleye" <jinx@hwt.dk> wrote in message
> hvorfor ikke se på et INTEL D845PEBT2 kort har det hele og er enormt
stabilt

Nu har jeg bestilt et MSI 845PE Max - håber det er noget der rykker med en
P4 2,4ghz

tak for input.

Peter

Fra : Nicolai

Dato : 25-01-03 15:03

> Nu har jeg bestilt et MSI 845PE Max - håber det er noget der rykker med en
> P4 2,4ghz
>
> tak for input.

MEGET fint valg. GLÆD dig.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-01-03 22:53

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in

> Kræver P4 cpu'en ikke FSB533? - det står der på shg's infp om
> cpu'en. Peter

Jo, men P4 kører "quad-pumped" hvilket vil sige at når du kører 133 MHz
på RAM så kører CPU'en 4x133=532 MHz - den sidste MHz er vist bare
fordi marketing synes det var sejere at kalde det 533 ;)

Det var også min fejl at skrive 333FSB - der skulle have stået 533FSB -
eller DDR333.

Held og lykke med dit MSI kort. Tror 845PE chipsættet er det bedste til
P4 lige for tiden.

Mvh.
Flemming