Lidt af hvert fra en Newbie
Fra : BrixONEest

Dato : 24-01-03 01:35

Hej NG

Jeg kunne godt tænke mig at blive lidt klogere på hardware, men jeg kender
kun www.tomshardware.com - kan andre sites anbefales, som er professionelle
og respekterede? Gerne både danske og udenlandske.

Hvad er det lige "CAS" betyder, når der er tales om RAM?

Mvh
En Newbie

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 24-01-03 01:56

"BrixONEest" <BrixONEest@one.net> wrote in message
> [...]
professionelle
> og respekterede? Gerne både danske og udenlandske.

www.anandtech.com

www.skarkyextreme.com

Mads Holmer-Jensen

Fra : Kristian Espensen

Dato : 24-01-03 02:47

> [...]
professionelle
> og respekterede? Gerne både danske og udenlandske.

Jeg kan kun anbefale http://www.hardwaretidende.dk/hard/ som start. Her
finder du et utal af artikler om nuværende og ældre hardware, samt en masse
folk der er parat til at hjælpe og uddybe. Her finder du også en samling af
links, dog udelukkende engelske. www.hardinfo.dk er også et udemærket sted
at starte. Ellers er der jo også www.overclocking.dk , www.tweak.dk ,
www.tweakup.dk , www.hol.dk og www.hardware-test.dk

> Hvad er det lige "CAS" betyder, når der er tales om RAM?

Cas Latency, antager som regel værdien 2, 2.5 eller 3. Det er en meget
vigtig faktor i rammen. Det er den forsinkelse der går fra bussen har "bedt"
rammen om data, til rammen sender den til bussen.

God fornøjelse.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen