Hjælp til database...
Fra : Toke Pedersen

Dato : 24-01-03 21:17

Hej NG...

Jeg ville gerne have lavet en database med:

* produkter
* priser
* billeder
* m.m.

Det skal være sådan at man nemt fra hjemmesiden kan søge i de forskellige
produkter, produktnavne, max priser, m.m.

Evt. ønskes bare hjælp til at lave det..... men jeg er ikke den bedste til
det med databaser endnu...
Der er ca. 50 forskellige produkter.

Toke Pedersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-01-03 22:13

Toke Pedersen skrev:

> Jeg ville gerne have lavet en database...

Hvilket program vil/kan du anvende? Hvis du har adgang til Access
er det forholdsvist enkelt at gå til. Men selv med et
begyndervenligt program som Access er det en stor opgave du har sat
dig for, hvis du aldrig har arbejdet med databaser før.

Jeg vil råde dig til at købe en bog eller evt. bare et hæfte om
databaser - IDG's små hæfter der sælges overalt koster typisk
mindre end 100 kr. og de kan i hvert fald hjælpe dig lidt på vej.

Du er velkommen til at komme med konkrete spørgsmål i gruppen - men
du skal ikke forvente at folk her fra gruppen vil lave alt arbejdet
for dig.

> Det skal være sådan at man nemt fra hjemmesiden kan søge i de
> forskellige produkter, produktnavne, max priser, m.m.

Start med at få styr på databasen - find ud af hvordan den virker,
og hvordan man bygger en databaser med flere tabeller og
relationer. Først herefter er du - efter min overbevisning - klar
til at lægge databasen på en hjemmeside.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Toke Pedersen

Dato : 25-01-03 09:20

Hej Jens..

Ja jeg har adgang til Access, og læste lidt om programmet igår. Så nu vil
jeg til at lave databasen....

Tror måske lige jeg vil have fat i en bog omkring Access, da der helt
sikkert kommer nogle spørgsmål undervejs.

Men tak for hjælpen. Det er nu rart at der er nogle flinke mennesker der vil
hjælpe hinanden..

TP