Godt webcam ?
Fra : Jensus

Dato : 23-01-03 21:59

Hejsa !
Jeg leder efter et webcam, helst en af de bedre af slagsen, jeg har
kigget lidt inde på http://www.edbpriser.dk/hardware/webcam.asp og kan
simpelthen ikke vælge, jeg har svært ved at finde nogen som helst
sammenhæng mellem pris, specifikationer og kvalitet.

Jeg oprettede denne post i håbet om at i kunne vejlede mig, og evt.
anbefale hvad i finder de bedste, helst til højest 1000 kr.

Venlige hilsner
Jens Chr.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 24-01-03 00:24

Jeg bruger selv et Philips toucam 740 og finder, at det er noget af det
bedste med hensyn til svagt lys og gode billeder.
Med mindre du vil bruge et videocam med grabberkort, tror jeg ikke, at du
kan finde noget bedre pt.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Jensus

Dato : 26-01-03 19:19

Tak da...valget faldt på den, godt nok pro udgaven :p ....lyder som et
suverænt kamera, udover at der vist skulle være noget besvær med
softwaren ? Er det noget De/andre kender til ???

Mvh
Jens Chr.

Fra : Peder

Dato : 31-01-03 19:43

>Tak da...valget faldt på den, godt nok pro udgaven :p ....lyder som et
>suverænt kamera, udover at der vist skulle være noget besvær med
>softwaren ? Er det noget De/andre kender til ???

Både og.... jeg havde noget bøvl med det under Windows, men jeg gad
ikke rode med det, da jeg ellers kun bruger det under Linux og der
fungerer det perfekt.

Mvh.
Peder

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 24-01-03 02:45

> [...]
>
> Jeg oprettede denne post i håbet om at i kunne vejlede mig, og evt.
> anbefale hvad i finder de bedste, helst til højest 1000 kr.

Jeg har et Logitech Quickcam VC (USB selvfølgelig) og det kan klare sig med
lyset fra skræmen og stadigvæk lave tydelige fotos....

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-03 10:10

In dk.edb.hardware, Jensus <robgee@mad.scientist.com> says...
> Jeg leder efter et webcam, helst en af de bedre af slagsen, jeg har

Jeg har et gammelt Creative Videoblaster Webcam 3. Fin-fin kvalitet. Det
er et cam i 3-400,- klassen. Nyere Creative Labs webcams i den
prisklasse giver også god kvalitet (der er et i den anden ende, når jeg
webcam-chatter)

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter T.

Dato : 24-01-03 10:17

Jensus wrote:

> [...]
> simpelthen ikke vælge, jeg har svært ved at finde nogen som helst
> sammenhæng mellem pris, specifikationer og kvalitet.

Uanset hvilket du køber, bør du lave en aftale med butikken om returret og
"pengene tilbage"-garanti. For det er i aftenlys, at de viser deres værd,
og der er mit prisbillige Logitech Quickcam Express dumpet. For det første
skal jeg bruge 2 lamper tæt på med indirekte lys og for det andet er det
umuligt at få noget der bare ligner farveægthed frem i billedet.
Til gengæld har jeg kun hørt godt om Webcams fra Creative Labs og har endda
set deres billigste model i funktion med et godt resultat.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Claus

Dato : 24-01-03 11:31

Jeg har personligt testet 4-5 forskellige webcams.

Jeg fandt at Philips har klart det bedste billede - synd designet er så
spøjst

claus

Fra : Peter T.

Dato : 24-01-03 11:44

Claus wrote:

> Jeg fandt at Philips har klart det bedste billede - synd designet er så
> spøjst

Alle webcams er mere eller mindre spøjse at kigge på, og jeg har en ide om,
at webcamdesignerne er på hårde stoffer. :)

Anyway - hvilken philips model taler du om?

Fra : Peder

Dato : 31-01-03 19:53

On Fri, 24 Jan 2003 10:44:24 +0000 (UTC), "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

>Alle webcams er mere eller mindre spøjse at kigge på, og jeg har en ide om,
>at webcamdesignerne er på hårde stoffer. :)
>
>Anyway - hvilken philips model taler du om?

Han taler muligvis om et ToUCam Pro. Det er klart det bedste webcam
jeg har haft fingrene i.

-Peder

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-03 13:16

In dk.edb.hardware, Claus <claus@-remove-kjerkegaard.dk> says...
> Jeg fandt at Philips har klart det bedste billede - synd designet er så
> spøjst

Det absolut dårligste webcam jeg har oplevet er et Philips. Ubrugeligt
billede uanset lysforhold.

Fra : Peter T.

Dato : 24-01-03 14:14

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det absolut dårligste webcam jeg har oplevet er et Philips. Ubrugeligt
> billede uanset lysforhold.

Hvilken model var det? :P

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-03 22:09

In dk.edb.hardware, Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> says...
> Hvilken model var det? :P

ToUcam XS

Fra : Peder

Dato : 31-01-03 19:55

On Fri, 24 Jan 2003 22:09:20 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>In dk.edb.hardware, Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> says...
>
>ToUcam XS

Det er også deres ringeste model. Ifølge deres egen website bruger det
en CMOS chip og selvom de bliver bedre og bedre, så er jeg endnu ikke
blevet imponeret over et CMOS-kamera. ToUCam Pro (740K) er langt bedre
og med CCD-chip.

-Peder

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 24-01-03 14:47

In f68cd22f.0301231259.1aeda18a@posting.google.com,
Jensus <robgee@mad.scientist.com> writes:
> [...]
>
> Jeg oprettede denne post i håbet om at i kunne vejlede mig, og evt.
> anbefale hvad i finder de bedste, helst til højest 1000 kr.

Logitech QuickCam® Pro 4000 er helt klart det bedste cam jeg har haft.
er rigtig godt til "mørke" billeder.
Jeg har mit kørerne her: www.fjendbo.dk/webcam
Skal dog dige at når jeg har mit lysstofrør tændt lige over min computer
giver for meget lys, grunden til det er at camet står i et mørk hjørne
af mit værelse. billeder er ikke lagt ud med max kvalitet. men det giver
en god ide om hvad man skal forvente..

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail