jordslået
Fra : Tore og Helle

Dato : 23-01-03 20:50

Hvordan fjerner man pletter (jordslået) fra dynerne i båden, som jeg først
fjernede i dag (ja... ja... skrue tiden tilbage etc). Klorin duer ikke
rigtigt da betrækket er hvid og blåt...

mvh

Tore
Rosa
Lynetten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-01-03 07:25

Tore og Helle" <hellehjorth@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan fjerner man pletter (jordslået) fra dynerne i båden, som jeg først
> fjernede i dag (ja... ja... skrue tiden tilbage etc). Klorin duer ikke
> rigtigt da betrækket er hvid og blåt...

Hmm, det da Leth:

Jordslåede tekstiler, rensning af:
Metoden kan bruges til jordslåede badeforhæng, telte og andet tekstil.

Hvad skal du bruge
· Handsker
· To skåle
· Vand
· En dåse natriumbisulfit
· En dåse kaliumpermanganat

Sådan gør du
1. Opløs 20 gram kaliumpermanganat i 980 ml vand
2. Gennemvæd tøjet i blandingen
3. Lad tøjet hvile i blandingen i tre minutter
4. Opløs 200 gram natriumbisulfit i 800 ml vand
5. Gennemvæd tøjet i den nye blanding, indtil det får den oprindelige farve
igen
6. Tag det op
7. Vask tøjet i vaskemaskinen

Brug handsker og sørg for god udluftning. Natriumbisulfit og
kaliumpermanganat kan købes eller bestilles hos MATAS.

Slut på Leth

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******