Kald af flash filen med variabler
Fra : Lukas Lunow

Dato : 23-01-03 19:23

Hej

Hvordan kan det lade sig gøre at kalde en .swf fil med paramtre? Det jeg
tænkte på er, at hvis der er en variabel i filen som hedder f.eks. tvalue,
kan man i såfald kalde filen test.swf?tvalue=5 eller noget i den stil.
Det jeg skal præcist angive er navnet på en fil som flashen skal hente et
sæt variabler fra.

På forhånd tak
Mvh
Lukas

Fra : Peo

Dato : 23-01-03 20:24

Du har fat i den lamge ende Lukas.

i object-tag'et og i embed-tag'et i html'en påhæfter du de ønskede variabler
og deres værdier på præcis den måde du selv foreslå. eks:

minFlashFilm.swf?var1=var1's værdi&var2=var2's værdi... osv.

Bemærk at der imellen hver af variablerne (hvis du har flere) er et & som
fortæller flashplayeren at "her kommer en ny variabel". De variabler som du
embedder på denne måde vil være tilgængelige i flashfilmens rod - _root -
lige så snart filen starter.

Værd iøvrigt opmærksom på to detaljer:

1. husk at tilføjer variablerne i både object- og embed tag'et i html'en.
object: <param name=movie value="minFlashFilm.swf?var1=var1's
værdi&var2=var2's værdi">
embed: <embed src="minFlashFilm.swf?var1=var1's værdi&var2=var2's værdi"
menu=false quality=high...(resten af parametrene her)>

2. Selv om din flashfilm er den samme hver gang den loades, vil den af
browseren blive opfattet som en helt ny fil hver gang du udskifter værdierne
i variablerne. Dvs. at din film skal loadeds fra serveren hver gang i stedet
for at blive hentet i cachen på brugerens maskine. Det spiller en stor rolle
hvis din film er fylder meget (mange kilobytes).
således ses "minFilm.swf?minVar=test1" og "minFilm.swf?minVar=test2" som to
vidt forskellige filer, på trods af at det er den sammen swf-fil.

Michael Peo

Fra : Lukas Lunow

Dato : 24-01-03 09:06

Ok, men kan det lade sig gøre det ved hjælp af linket alene? altså <a
href=test.swf?værdi=9>Test med 9</a>
Eller skal filen være i en html fil vha. object tagen?
Tak for hjælpen

Mvh
Lukas

Fra : Peo

Dato : 27-01-03 00:00

De skal ligge i html'en som jeg beskrev.

/peo