ADSL provider in DK ?
Fra : trallala

Dato : 23-01-03 18:47

Look for ADSL private use in DK

Question 1
Has Tiscali.dk still the offer 256/128 for DKK 345 ?

Question 2
Other providers cheaper then Tiscali ?

Thanks

Jean-Luc

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-01-03 19:54

Hej trallala, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Question 1
> Has Tiscali.dk still the offer 256/128 for DKK 345 ?

Yes, you can take a look at the combinations:
<http://signup.tiscali.dk/index.phtml?adsl_c_x=1&adsl_attributes=&signupid=>

> Question 2
> Other providers cheaper then Tiscali ?

I really don't know, but try take at a look here:
<http://www.xdslinfo.dk/disp.asp>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-01-03 20:24

"trallala" <no_mail@wrong.com> wrote in

> Question 2
> Other providers cheaper then Tiscali ?

Have a look at this official site that compares prices from all the
ISP's: http://www.teleprisguide.dk

Note: The site is only available in Danish - so here is a small guide
as to what you should select in the search form.

1. Under the heading Internet you choose "Højhastighedsinternet" in the
first drop-down menu. In the second you select "256/128 Down/Up" and
then you press the button labeled "Beregn".

2. On the resulting page, all internet connections matching the search
criteria are printed ordered with the cheapest on top. The price shown
is for a period of 3 months.

If you have TDC Kabel-TV then you can get a 512/128 connection (with
unlimited traffic) for almost the same price as the Tiscali ADSL line.
However, if you are gaming first person shooters online - you should be
aware that the latency has a tendency to fluctuate with a cable
connection, which it does not with an ADSL line (not noticeably anyway)

Cheers,
Fleming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Jens

Dato : 24-01-03 01:17

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> However, if you are gaming first person shooters online - you should be
> aware that the latency has a tendency to fluctuate with a cable
> connection, which it does not with an ADSL line (not noticeably anyway)

Og det mener du så gælder alle kabel-modem forbindelser ?
Jeg kender ellers et par stykker der har bedre ping, latency osv. hvad
angår spil end ditto ADSL......

Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-01-03 14:40

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in

> Og det mener du så gælder alle kabel-modem forbindelser ?
> Jeg kender ellers et par stykker der har bedre ping, latency osv.
> hvad angår spil end ditto ADSL......

Selvfølgelig gælder det ikke alle personer - problemet er måden kabel
fungerer på i forhold til ADSL.

Med ADSL'en er man sikret en bestemt båndbredde hele vejen hen til din
ISP, mens du med kabel kun er sikret en bestemt båndbredde i den celle
du nu sidder koblet på.
Hvis der er mange online i den pågældende celle og båndbredden er tæt
på at være fuld ud brugt, så vil din ping blive dårligere, og hvis der
ikke er høj belastning vil ens latency være god. Nogle celler er så
designet så der er rigeligt med båndbredde til at håndtere disse
peaktidspunkter så problemet ikke opstår, men det gælder helt
sikkert ikke alle.

Man kan sagtens have ekstremt god ping med kabel, men man kan også nemt
risikere at i peak-time er ens ping over dobbelt så høj som den er uden
for peak-time.

Det har i hvert fald været mine oplevelser de 2 steder jeg har haft
StofaNet, og hos 4 kammerater som har stofanet. Efter mit skifte til
ADSL har jeg ikke oplevet udsving på mere end 1 ms i latency, og det
har betydet at jeg kan spille på alle tidspunkter af døgnet (uden lige
pludselig at blive disconnected) i modsætning til før hvor jeg ikke
kunne spille når der var mange i boligforeningen der var på.

Om man så kan sige det er generelt, er måske en overdrivelse, men jeg
har læst om flere andre kabelbrugeres lignende erfaringer i gruppen
her, og Stofas interne gruppe, men jeg har endnu ikke læset om ADSL
brugere med disse problemer. Derfor vil jeg mene det er noget man skal
være opmærksom på inden man vælge kabel. Men det er kun hvis man vil
spille det har noget reelt at sige.

Hvis man bare tjekker mail og surfer, kan det jo være ligegyldigt.
Ligeledes kan det være ligegyldigt hvis man sidder i en celle der har
nok båndbredde, for så vil problemet ikke være der.

Mvh.
Flemming

Fra : Jens

Dato : 25-01-03 02:45

> [...]
>
> Med ADSL'en er man sikret en bestemt båndbredde hele vejen hen til din
> ISP, mens du med kabel kun er sikret en bestemt båndbredde i den celle

Hvem har bildt dig det ind ?
Det eneste du er sikret er båndbredden mellem dit udstyr og udstyret på
centralen. Når du spiller imod andre er du i 98% (eller mere) af tilfældene
videre på noget andet udstyr (f.eks. forbindelser imellem centraler), hvor
der ikke er garanteret noget som helst.

> [...]
> designet så der er rigeligt med båndbredde til at håndtere disse
> peaktidspunkter så problemet ikke opstår, men det gælder helt

Celle ?

På de kabel-modem forbindelser jeg kender til, er der typisk lavere ping
tid (< 10 ms) fra PC til central udstyr end der er på ADSL.

> Man kan sagtens have ekstremt god ping med kabel, men man kan også nemt
> risikere at i peak-time er ens ping over dobbelt så høj som den er uden
> for peak-time.

Som regel er det mere et udtryk for hvor belastet gateway'en til det
enkelte netværk er. Det kan lige så godt ske på ADSL som på Kabel-modem.

> [...]
> pludselig at blive disconnected) i modsætning til før hvor jeg ikke
> kunne spille når der var mange i boligforeningen der var på.

Lyder udelukkende som et StofaNet problem. At en enkelt udbyder ikke har
styr på sit netværk kan man vel næppe klandre teknologien for eller ?

> Om man så kan sige det er generelt, er måske en overdrivelse,

Ikke måske, det er.......

> men jeg har læst om flere andre kabelbrugeres lignende erfaringer i
gruppen
> her, og Stofas interne gruppe, men jeg har endnu ikke læset om ADSL
> brugere med disse problemer.

Der har været masser. F.eks. kan jeg huske en del Tiscali ADSL brugere her
i Odense brokke sig gevaldigt over forbindelsen mellem deres central
(bolbro) og Odense centralen. Tiscali havde simpelthen ikke nok kapacitet
tilrådighed mellem de to centraler.
Det var ikke sjovt for dem der spillede....

> Derfor vil jeg mene det er noget man skal være opmærksom
> på inden man vælge kabel. Men det er kun hvis man vil
> spille det har noget reelt at sige.

Det gælder nu altså både ADSL og kabel-modem.

> Hvis man bare tjekker mail og surfer, kan det jo være ligegyldigt.

Der kan jeg kun give dig ret.....

> Ligeledes kan det være ligegyldigt hvis man sidder i en celle der har
> nok båndbredde, for så vil problemet ikke være der.

Enig.....

Jens

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 23-01-03 20:32

On Thu, 23 Jan 2003 18:46:32 +0100, "trallala" <no_mail@wrong.com>
wrote:

>Look for ADSL private use in DK

Complete list of providers:
Tiscali
Cybercity
TDC
Tele 2

Yes. http://privat.tiscali.dk/adsl/256128modem/index.php

>Question 2
>Other providers cheaper then Tiscali ?

No.
Cybercitys 256/128 is DKK 360, however with a router instead of a
modem.
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/

Tele2s is DKK 448, including a phone-line.
http://www.tele2adsl.dk/produktinfo_priser.asp

TDCs is DKK 481, including a phone-line.
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2537.htm

All links are in danish, none have websites in english.

/Jarlskov

Fra : Henning

Dato : 25-01-03 12:43

>No.
>Cybercitys 256/128 is DKK 360, however with a router instead of a
>modem.
>http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/

Vær lige obs på flg: "På grund af høje etableringsomkostninger er det
desværre ikke muligt at levere båndbredden 256/128 Kbit/s på din
central." - baseret på mine forældres telefonnummer. Så det er ikke
alle steder de tilbyder alle linier!

Henning
hsb(at)image.dk