netexpress og bredbånd
Fra : Karen

Dato : 23-01-03 16:30

Hejsa,
Vi står og skal til at flytte og har nu nogen problemer med vores
netexpressløsning. Kundeservice siger at man ikke længere kan oprette
netexpress, så derfor skal vi høre hvad forskellen nu lige er på
netexpress og bredbånd. Vi har netexpress nu og er ganske tilfredse
med det. Vi har 2 computere koblet på via en router og står for at
skulle have trådløst internet i vores ny hjem, hvor der også skal
kobles en trådløs printerserver.
Kan man dette med bredbåndløsningen?
Dengang vi oprettede netexpress fik vi at vide at det var smart i og
med at man fik ubegrænsede antal ip-adresser, fremfor bredbånd, hvor
der kun var et par stykker. Dvs at hvis vi fik besøg af flere
computere, kunne de ikke komme på netværket. Nogen der ved noget om
det?

På forhånd tak

--
Karen

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-01-03 19:00

"Karen" <cowboyhat@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med det. Vi har 2 computere koblet på via en router og står for at
> skulle have trådløst internet i vores ny hjem, hvor der også skal

Jeg regner med vi snakker om Tele Danmark Bredbånd.
Forbindelsen er standard leveret med 2 dynamiske IP adresser, tildelt med
DHCP, hvor i idag får én IP adresse via en PPPoE session. Hvordan teknikken
egentlig virker er i jeres tilfælde ret ligegyldigt, da i benytter en
router. Det burde derfor være ligegyldigt hvilken løsning i får, da routeren
tildeler IP adresser til de tilsluttede computere. Routeren skal bare
konfigureres til DHCP-tildelt Ip adresse.

> [...]
> der kun var et par stykker. Dvs at hvis vi fik besøg af flere
> computere, kunne de ikke komme på netværket. Nogen der ved noget om

Det er routeren der tildeller de "ubegrænsede" IP adresser. Hvis i vælger at
benytte router til Tele Danmark Bredbånd, vil mulighederne stadig være de
samme.

Hvilken router er det??

MVH
Kent Glerup

Fra : Jesper Raabjerg Lars~

Dato : 23-01-03 22:56

> [...]
> der kun var et par stykker. Dvs at hvis vi fik besøg af flere
> computere, kunne de ikke komme på netværket.

Når i har en router har i kun behov for en IP på WAN siden. Routeren
tildeler adresser på LAN siden.

Jesper

Fra : C o p y C a t

Dato : 24-01-03 14:40

> [...]
> netexpressløsning. Kundeservice siger at man ikke længere kan oprette
> netexpress, så derfor skal vi høre hvad forskellen nu lige er på

det findes 2 (mindst) TDC selskaber der leverer bredbånd , Den ene hedder
TDC Communications ., og leverer det de kalder TDC Bredbånd ., det andet
selskab hedder TDC Internet og deres løsning hedder TDC internet bredbånd,
den løsning i har nu, som hedder NetExpress, er oprettet hos TDC Internet .
tidligere TeleDK internet , og så vidt jeg ved er løsningen identisk med TDC
internet Bredbånd, på nær at de har skiftet router, men det har vist ingen
betydning.

Det jeg tror i gør galt ., er at i har ringet til TDC Communications, altså
telefon selskabet, det jeg synes at i skal gøre er at ringe til TDC internet
på 80808031 og vælge salg (tryk 1), de har sikkert det helt rigtige svar ..

~~Frank .,