Hvad står følgende for PC-XT,EISA,PCMCIA,I~
Fra : Peter Clausen

Dato : 23-01-03 16:51

Hej

Se Subject

Peter Clausen
pclausen@mail.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-01-03 18:10

"Peter Clausen" <pclausen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e300f1f$0$149$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej

PC-XT
PC EXtended Technology
2. generation PC (Intel 8086, 8088 og enkelte 80286)
De fleste kørte med den anselige hastighed af: 4,77 Mhz.

EISA

Extended Industry Standard Architecture
32 bits udvidelse til ISA-bussen.

PCMCIA
Personal Computer Memory Card International Association - Tror jeg nok..

Kaldes nu blot PC Card, og er et udvidelseskort i dankort størrelse
til bærbare computere

I/O
In(put) / Out(put)

~indgang/udgang

Jeg tror af du på bibioloteket kan finde en pc-ordbog med masser
af udtryk og forkortelser. -Ellers prøv google

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Peter Clausen

Dato : 23-01-03 18:16

Jo vil tage en kigger på biblioteket. Vi er nemlig igang med at skrive
rapport om bustyper. Går nemlig på Ballerup Tekniske Skole som
Datafagtekniker.

Med venlig hilsen

Peter Clausen