Hvem skal væk????snøft
Fra : Webbitch

Dato : 23-01-03 15:26

Hejsa Allesammen.
Jeg står i den ulykkelige situation at min mand og jeg er gået fra
hinanden.
Jeg flytter snart i en 3 værelses på 3.sal og har derfor kun mulighed
for at tage en af mine dejlige hunde med.
Jeg har 2, en 2 år gammel tæve, der er meget mor syg (førerfikseret), og
en 7 mdr hanhund, der er glad for langt de fleste mennesker.
Tæven kunne muligvis bo sammen med min mand, med den risiko at hun
stikker af for at komme hjem til mor (hun kommer ikke når han kalder og
lystrer generelt ikke hans signaler). Hanhunden lystrer os begge, men
min mand er ikke særlig vild med ham, da de har haft konflikter, som er
endt med at hunden har bidt.
Altså jeg er i syv sind, og det skærer i mit hjerte ved tanken om at
skulle aflive en af dem, men hellere det end at de ender et sted hvor de
ikke bliver værdsat.
At sende en af dem på internat er udelukket..
Hvem ville du beholde???????
Mange Hilsner
Søs

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 23-01-03 15:38

Thu, 23 Jan 2003 14:26:04 GMT, Webbitch wrote:

>Jeg har 2, en 2 år gammel tæve, der er meget mor syg (førerfikseret), og
>en 7 mdr hanhund, der er glad for langt de fleste mennesker.

Allerede her burde du kunne se, hvem af de to, der kan klare en
flytning til en ny familie!

> [...]
>lystrer generelt ikke hans signaler). Hanhunden lystrer os begge, men
>min mand er ikke særlig vild med ham, da de har haft konflikter, som er

Sådan en mand ville jeg ALDRIG overlade en elsket hund!

>Hvem ville du beholde???????

Tæven da! Og hannen ud til en ny familie.
Hvad slags (og størrelse) hund er de?

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 23-01-03 16:03

Køre Søs
Det lyder ikke rart noget af det.
Nu har du ikke uddybet hvorfor hanhunden kan finde på at bide, og så
spørgsmålet jo om han
sener måske også kunne finde på at bide dig. På den anden side er han jo
ikke så gammel, så
det burde da ikke være så svært at få sat ham på plads.
Jeg tror jeg umidlbart ville vælge at tage tæven med mig.
Men uanset hvad du vælger bliver det hårdt.
Medfølende hilsner Annelise.

---

Fra : Line

Dato : 23-01-03 17:16

"Webbitch" wrote:

> Hejsa Allesammen.
> Jeg står i den ulykkelige situation at min mand og jeg er gået fra
> hinanden.

Åååh nej da, Søs. Det var da noget rigtigt møg!! Nå, så må du jo gøre alvor
af den der kontaktannonce i Halse

> [...]
> lystrer generelt ikke hans signaler). Hanhunden lystrer os begge, men
> min mand er ikke særlig vild med ham, da de har haft konflikter, som er

For at være hudløst ærlig - så ville jeg ikke overlade nogen af hundene til
manden! No offence, men Pippi lystrer ham ikke, og Indy kan ikke lide ham!
Har du virkelig ikke mulighed for at beholde dem begge? Vi har jo altså
overlevet med to "rotter" i en 2-værelses, og det er gået ganske så
glimrende!

> [...]
> ikke bliver værdsat.
> At sende en af dem på internat er udelukket..

Hvis du bliver _nødt_ til at tage et valg (uuuuh altså, godt det ikke er
mig, der er i den situation!), så.....nej, det ved jeg altså ikke!! Har du
talt med Hanne og hørt, om hun (eller måske Anne) ikke har mulighed for at
omplacere Indy til den perfekte familie? Han er jo meget ung og ville højst
sandsynligt tage en omplacering i stiv pote. Han eeeeelsker jo alle
mennesker, der har godbidder!! Det tror jeg nok, jeg ville have gjort,
før jeg valgte aflivning af så ung (og søøøøød) en hund.
Nej, bestemt ikke en behagelig situation! Held og lykke med det.....

> Mange Hilsner
> Søs

Mvh. Line

Fra : Therese

Dato : 23-01-03 17:37

Hej Søs
Det er da helt forfærdentligt med den situation, du står I. Kan du ikke
beholde dem begge?
Har I stadig lyst til at komme på lørdag?
Michael er ikke hjemme, så vi kan snakke, hvis du har lyst.
Umiddelbart hælder jeg også helt klart til at beholde Pippi. Tror du det vil
blive svært at komme af med Indy til en anden familie? Han er jo bare en
hvalp. Jeg går ud fra, at da han bed din mand, var det, for ham, i leg eller
hvad? Bernhard kan også godt finde på at bide, når han provokerer, men han
er jo ikke aggressiv og skal bare opdrages noget bedre
Jeg håber, I har lyst til at komme alligevel. Det bliver vist kun os to og
de to lømler...

Mange knus
Therese
therese@elverdalen.dk

P.S. Det kunne være rart at kunne sende en mail til dig

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 23-01-03 17:49

On Thu, 23 Jan 2003 14:26:04 GMT, "Webbitch" <Webbitch.news@kandu.dk>
wrotd:

> [...]
>ikke bliver værdsat.
>At sende en af dem på internat er udelukket..

,,,,,,,,,,,,,,jeg ville beholde tæven, der er efter min mening ikke
meget sjov i at have en hund der kan finde på at bide. Jeg ville
heller ikke overlade en hund der har bidt mennesker, til andre, tænk
hvis den bed de nye ejere . Jeg ville beholde tæven og lade ham
beholde hanhunden, og så ville det jo være op til ham om han kan leve
med den eller hvad der skulle ske. Det lyder da også som om at du er
gladest for tæven.

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Therese

Dato : 23-01-03 18:00

Der er altså kæmpe stor forskel på en hvalp, der bider og så en voksen hund,
der gør det i aggressivitet.
Kom lige alle sammen og påstå at jeres hvalpe ikke bed, da de var små!
Specielt hvis de var meget glade hvalpe! Nogle vokser væsentlig hurtigere
fra det end andre.
Søs skriver jo intet om situationen, Indy bed i - vel? Det kan jo lige så
godt være manden, der ikke vidste, hvordan han skulle takle hvalpen.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 23-01-03 22:07

"Webbitch" <Webbitch.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> ikke bliver værdsat.
> At sende en af dem på internat er udelukket..

Åh nej.... Sikke da en situation at ende op i.... Kan du ikke finde en slags
midlertidigt hjem til en af dem, indtil du finder en mere holdbar
boligsituation? Evt. tæt på hvor du skal bo, så du kan holde kontakten ved
lige. Ellers lyder det jo umiddelbart som om, Indy vil være den, der er
lettest at omplacere, alt efter hvilke situationer han har bidt i. Går
stærkt ud fra, at det er i situationer, hvor han er blevet "presset", eller
?

-Trine

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 23-01-03 22:31

Hej Søs

Det er et hårdt og trist valg, kan du ikke i stedet finde et sted hvor
man må have flere hunde?? - jeg har selv to der hvor jeg bor, så der
findes steder hvor man stadig må have mere end et husdyr...

Håber du kan finde et sådant sted i stedet for at skulle vælge en
hund...

Mange medfølende varme hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : Jynis

Dato : 23-01-03 22:52

Hej Søs. Det er da en være redelighed i er havnet i.Jeg kan ikke vælge hund
for dig , men bare fortælle om dengang jeg måtte give min lille grefon væk
pga min søn havde fået hunde allergi. Jeg ringede til to dyrekliniker og fik
ham skrevet op til hvis ---hvis nu der kom nogle rare mennesker med en meget
syg hund til aflivning. Så ville jeg gerne forære Buster til dem.Jeg ringede
rundt til alle jeg viste var meget glade for ham om hjælp til at finde et
godt hjem til ham. Det gav resultat. En tidligere nabo ,en ældre herre,
ville gerne have Buster. Manden gik dårlig , men nu skulle han pludselig gå
men Buster hver dag. Et stort pluds for dem begge, For hvem f..... kan gå
med rolator ,når man går tur med sin hund.Før var han meget alene , nu taler
han med mange andre hundeejere hver dag.Manden har haft en hjerneblødning
siden, men Buster er med til at træne ham og er i det hele taget midtpunktet
i hans liv. Buster sidder mellem hans fødder ,når de køre tur på den
trehjulede knaldert , hos mig sad Buster ved siden af mig når jeg kørte med
trucken.Buster har det som blommen i et æg. Det er ikke altid så skit , at
det ikke er godt for noget. Men det er nu aligevel synd for jer alle, håber
det bedste. Mvh
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : BN

Dato : 24-01-03 18:21

> [...]
> Jeg har 2, en 2 år gammel tæve, der er meget mor syg (førerfikseret), og
> en 7 mdr hanhund, der er glad for langt de fleste mennesker.

Hej Søs

Du har egenligt selv svaret på spørgsmålet. Tæven er tæt knyttet til dig,
mens hanhunden ikke er. Hanhunden er endvidere ike så gammel, så for ham vil
det sikkert være nemmere at flytte til en anden familie end det ville være
for tæven. Dette begrunder jeg udfra, at du siger, at han kan lide alle. Jeg
synes bestem ikke, at du skal lade din eksmand få en af hundene, at den
grund, at tæven er "mors hund" og hanhunden ikke er velkomen i din eksmands
hjerte.

Jeg håber ikke at du vælger at aflive hunden, da der er stor chance for, at
den vil få et godt hundeliv hos en anden kærlig familie, og der er mange af
dem Prøv at kigge i aviser eller på nettet, nogle gange søges der efter
en hund, hvis de lige har mistet en hund eller de føler sig ensomme. Du kan
også prøve at ringe til Dyrenes Beskyttelse, de er rigtig flinke, kender
selv en dame med flere års erfaringer med hunde og familier.

Håber du finder en god løsning for dig og hundene.

Hilsen BN