Athlon problemer (igenigenigen)/PSU spændi~
Fra : Mikkel Soelberg Tied~

Dato : 23-01-03 15:15

Hejsa.

Soltek SL-75DRV5
Athlon XP 2000+
Apacer 512Mb DDR 2700
Silent Viking II køler
Antec SOHO 1080 kabinet med 430 w PSU

Min PC har kørt ret ustabilt siden jeg købte den og gik reset'ede hele tiden
efter et par minutter i Windows XP. Efter at have prøvet alt, satte jeg for
sjov en af mine venners gamle 300w Aopen PSU til.
Herefter virkede alt perfekt.

Jeg har målt spændingen på min Antec PSU og den er kun på 11,85 V (mod 12,07
V i den fra Aopen)

Er det ikke meningen at spændingen i PSU'en skal være på mindst 12V? Det er
det eneste jeg kan se, som skulle kunne forklare, at mit sytem hele tiden
gik ned. Antec er jo ikke ligefrem noget billigt bras, så det overrasker mig
lidt at spændingen er så lav.

Jeg har tænkt at kaste PSU'en i nakken på min forhandler, men vil lige først
høre om der er noget jeg kan gøre selv.

Venligst

Mikkel Tiedt