CPU
Fra : Carsten

Dato : 23-01-03 15:06

Hej
Efter at have installeret ASUS PC PROBE kom jeg til at se, aty temperaturen
på min CPU ligger på omkring 63 grader, er det for meget?

Min IBM hardisk har en temperatur på omkring 30 grader er det også OK?

Den virker af og til hakkende uden egentlig at skulle udføre noget noget
specielt,- vil det problem blive løst ved at smide noget ram i maskinen?

hilsen
Carsten

Computer:
Motherboard: Asus A7V-e
Processor: AMD 1300 mhz.
Ram: pc133 SDRAM 256 mb
Grafik: Asus V7100magic mx 200.
harddisk: IBM 40 GB.
System: Windows XP pro

Fra : Mikkel Soelberg Tied~

Dato : 23-01-03 15:20

Den burde ikke komme så højt op.
Hvilken køler har du, har du monteret den rigtigt, og har du nøjedes med at
smøre et tyndt lag kølepasta på?
Hvis alle de ting er iorden, hjælper det også med bedre luftgennemstrømning
i kabinettet.

Check www.tomshardware.com. Der står nogle gode ting om køling

Mikkel

Fra : Carsten

Dato : 23-01-03 15:54

Køleren der sidder i er den som fulgte med processoren ved køb. ASUS PC
Probe fortæller at den har en hastighed på ca. 6182.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 23-01-03 20:22

Hej Carsten.
Lad mig starte med at sige at jeg formoder at du har en AMD processor på et
Asus bundkort (nyere end A7V133), for da kan jeg fortælle dig at de nyere
bundkort måler CPU-CORE temp = CPU'ens interne temperatur, derfor virker
denne temperatur for mange høj uden at være det nemlig da bundkortet aflæser
den korrekte CPU-temp. værdi. Mange andre bundkort måler temp. nær CPU'en
eller på CPU'ens overfalde og det betyder at der IKKE måles den nøjagtige
interne CPU temp. derfor for folk med disse bundkort lavere værdier, men
skal i realiteten lægge ca 20grader celcius til for at få en ide om hvad CPU
interne temp. er - det behøver du ikke !!!.
Jeg selv har en AMD XP1800+ på et Asus A7V266-E bundkort som også måler
CPU-CORE-temp. og jeg bruger også Asus PC Probe - min CPU bliver max
65grader efter flere timers 3D-spil.
Så nej der er intet at være bekymret for.... dog hvis det er en Intel
Pentium 4 du har er det en helt anden sag.
MVH
Niels

PS. Hvis det er en AMD XP processor du har skal du først begynde at bekymre
dig hvis Asus Probe begynder at vise temperaturer over 80grader celcius for
så har du brug for bedre køling, en XP processor må max blive 90grader
celcius varm, eller begynder den at tage skade.

Carsten <6x113173@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2mTX9.43249$Hl6.5156074@news010.worldonline.dk...

Fra : Leony

Dato : 24-01-03 09:40

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Lad mig starte med at sige at jeg formoder at du har en AMD processor
> på et Asus bundkort (nyere end A7V133),

Carsten skriver i sin første post:
[...]

Så der er ingen grund til at formode.
Ofte kan man også opnå et temperaturfald ved at opgradere sin BIOS.

> [...]
> så har du brug for bedre køling, en XP processor må max blive 90grader
> celcius varm, eller begynder den at tage skade.

Helt enig.
Max temps på forskellige processorer kan ses her:
http://users.erols.com/chare/elec.htm

PS: Din nyhedslæser markerer svar med sv i stedet for re. Det kan
resultere i at mange newservere filtrerer dit indlæg fra. Se her hvordan
du retter det:
http://kommunalbastards.org/oe/svtilre.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod: