Gode råd søges.
Fra : k.b.s.

Dato : 23-01-03 14:36

Hej Ng.
Kæresten & jeg har en dejlig knægt på 2 år og 4mdr.
Problemet ligger i at han savler utroligt meget. Er der nogle gode råd så
han kan lære og synke sit savl, fremfor at lave "snegle spor" der hvor han
gå ?
--
M.V.H.
K.B. Steffensen

P.s. han har fået sine tænder, for ca. 1½ år siden.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-03 15:14

Er der nogle gode råd så
> han kan lære og synke sit savl, fremfor at lave "snegle spor" der hvor han
> gå ?

Jeg ved via mit arbejde at nogle tandlæger anbefaler at savle-børn bruger
sugerør derudover laver man nogle øvelser med læberne som gør at barnet
automatisk synker. Det er lidt svært at beskrive disse øvelser men du tager
fat i overlæben og trækker frem og tilbage ca. 10 gange så skal der komme en
automatisk synken fra barnet. Derefter det samme med underlæben. Dette skal
ikke gøres hårdt eller gøre ondt på nogen måde.
Anja

Fra : Louise

Dato : 25-01-03 18:07

> [...]
skal
> ikke gøres hårdt eller gøre ondt på nogen måde.

Hejsa... Har desværre ikke kunne finde starten af denne tråd, men jeg havde
det samme problem med min yngste søn der nu er 5½.
Det eneste jeg gjorde var at gøre ham opmærksom på at han savlede og bad ham
og at synke det! Da jeg havde gjort det i noget tid stoppede ham automatisk
med at savle da han blev opmærksom på at han havde meget spyt i munden!

Louise