MS Windows
briani 27239
Video på TV
Fra : Benny Franz

Dato : 23-01-03 13:08

Hej

Jeg har en PC med Win XP Pro samt et GF4 grafikkort med TV-out.

Når jeg kobler TV'et til PC'eren får jeg vist billedet, men uden farver.

Skal der noget specielt til eller er det opsætningen på grafikkortet der
skal rettes ??

Mvh Benny Franz

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 13:41

In dk.edb.system.ms-windows, Benny Franz wrote:

> Når jeg kobler TV'et til PC'eren får jeg vist billedet, men uden
> farver.

Jeg er ret ny på det område, men da jeg for noget tid siden spurgte i
dk.edb.hardware.grafikkort hvad jeg skulle bruge for at få overført
billedet fra computeren til TV'et, fik jeg at vide at jeg endeligt
skulle købe mig en konverter (og ikke en adapter) hvis ikke mit TV
understøttede SVHS (= S-Video?), ellers ville billedet blive vist i
sort-hvid.

Men prøv at spørge i dk.edb.hardware.grafikkort, jeg tror de har lidt
mere forstand på det der.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 13:48

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

> fik jeg at vide at jeg endeligt skulle købe mig en konverter

Det giver måske ikke meget mening hvis ikke jeg også lige fortæller
at jeg kun havde en scart-indgang til rådighed. Men i alle tilfælde
bør du spørge i grafikkort-gruppen :)

--
Lars Stokholm

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 23-01-03 14:02

On Thu, 23 Jan 2003 13:08:10 +0100, "Benny Franz" <bf@dantid.dk>
wrote:

> [...]
>
>Når jeg kobler TV'et til PC'eren får jeg vist billedet, men uden farver.
>
>Skal der noget specielt til eller er det opsætningen på grafikkortet der
[...]

Du skal have en S-video til composite converter, med mindre din
scart-indgang understøtter S-video. Det gør de færreste.

Den koster omkring 100,- færdig og kan laves for under en 5'er, hvis
du er lidt fiks med en loddekolbe.
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html

Jeg tror det efterhånden er lidt OT - men jeg håber du fik svar nok.
:)

/Henrik

Fra : Allan Bruhn

Dato : 23-01-03 14:38

Husk at vælge PAL under opsætningen, jeg havde samme problem indtil jeg
ændrede det.