Kan det betale sig?
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-01-03 12:23

Hej Gruppe!
Jeg kører PT.med en AMD Atlon 1400 og jeg overvejer at skifte den ud med en
Atlon XP 2100+, men kan det betale sig? er der stor forskel på hastigheden?
Grunden til jeg spørger er at jeg har flashet mit bundkort så det nu
understøtter hastigheder op til og med XP 2100+, og det er jo en billig måde
at få mere kraft.
Jeg kører med ATA 100 HDD og 512 MB PC133 ram.

mvh
Thomas

Fra : Leony

Dato : 23-01-03 12:32

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kører PT.med en AMD Atlon 1400 og jeg overvejer at skifte den ud
> med en Atlon XP 2100+, men kan det betale sig? er der stor forskel på
> hastigheden?

Det kommer an på hvad du bruger din computer til.
Hvis du skal surfe, emaile, spille minestryger og tekstbehandle, så er
gevinsten ikke stor (hvis du overhovedet kan mærke den).
Hvis du redigerer video, konverterer mellem forskellige videoformater,
renderer 3D og lignende, så skulle du nemt kunne mærke gevinsten.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-01-03 12:36

> [...]
> Hvis du redigerer video, konverterer mellem forskellige videoformater,
> renderer 3D og lignende, så skulle du nemt kunne mærke gevinsten.

Jeg surfer, koder o.lign. samt spiller en del (især MOHAA)
Jeg har lige opdaget at jeg kan køre med XP 2200+ T-bred.
Thomas

Fra : Leony

Dato : 23-01-03 12:45

> Jeg surfer, koder o.lign. samt spiller en del (især MOHAA)
> Jeg har lige opdaget at jeg kan køre med XP 2200+ T-bred.

Umiddelbart ved jeg ikke hvad "o.lign.", men det virker ikke specielt
resourcekrævende. Ved ikke om MOHAA kunne have gavn af en større
processor (hvilket mindstekrav står der på æsken?).
Du sagde selv at det var billigt, hvis du har pengene, så vil en ny
processor være lir, men om du vil få gavn af den vil jeg ikke
umiddelbart mene (det afhænger dog af dine spil). Måske vi skulle have
grafikkortets specs med i billedet. Personligt spiller jeg ikke så jeg
aner ikke en dyt om denne del.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-01-03 13:40

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg surfer, koder o.lign. samt spiller en del (især MOHAA)
> Jeg har lige opdaget at jeg kan køre med XP 2200+ T-bred.

Selvom Madonions 3Dmark ikke er gudesoftware er det måske alligevel værd at
prøve for dig.

Kør en test og sammenlign dit grafikkort op imod andre processorer for at
få et fingerpeg om hvor meget mere du får ud af en større processor.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-03 17:58

> [...]
>at få mere kraft.
>Jeg kører med ATA 100 HDD og 512 MB PC133 ram.
Hvis du vil kende din cpu kraft(ij grafik osv, kun cpu) i forhold til andre
du søger, så hant CPUmark på min hjemmeside, kør det en gang og se hvad din
score er, sammenlign med de andre der har sendt ind til mig, har selv lige
samlet en XP2600 med speed 190 point.

http://home13.inet.tele.dk/thf/
--
Brøndby