Tinka
Fra : Signe Sørensen

Dato : 23-01-03 09:36

Hejsa Alle.

Ja så er den lille Tinkamus blevet afleveret hos dyrlægen.
Hun har taget meget på i vægt d. 3. Januar vejede hun 3,25 kg, men nu
efter bare 20 dage var hun oppe på 4,7 kg. Så noget må der være galt.

Vi spurgte dyrlægen om han havde nogle gisninger om hvad det kunne være,
og han sagde at han hellere ville åbne og se, men han sagde desværre
også at det kunne være FIP ;/

Så kryds alt hvad der kan krydses, og håb på det bedste.

Inger, du skal endelig ringe hvis du har behov for det...*s*

Dette indlæg har jeg skrevet fordi jeg har fået besked på det af Inger.

/Signe (som håber Tinka bliver helt rask igen.)

Med venlig hilsen
Signe Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kalle

Dato : 23-01-03 11:45

Vi sætter alt der har mere en et ben/arm til at krysse for Tinka.
/ Tarzo

Fra : DK-Pisik Katteri

Dato : 23-01-03 12:18

Føj hvor går tiden langsomt - har netop ringet til dyrlægen og forespurgt
hvordan det stod til pt. men fik afvide hun var på operationsbordet lige nu
og de ville vide meget mere i løbet kommende time.... *SUK* - tiden smøler
afsted samtidig med at jeg håber det bedste og frygter det værste.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-01-03 12:35

Inger skrev
<*SUK* - tiden smøler afsted samtidig med at jeg håber det bedste og frygter
det værste>

Vi venter og håber sammen med dig

mange knus
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : DK-Pisik Katteri

Dato : 23-01-03 13:10

puha.... så fik vi besked om Tinka

hun har livmoderbetændelse og er derfor nu blevet neutraliseret da det ikk
er første gang. Men venter nu på hun vågner af narkosen. Er sku (undskyld
mig) så glad for det ikk var "andet" end det..

/ en meget glad og lettet Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Helle

Dato : 23-01-03 13:13

"DK-Pisik Katteri" <TumlingKATTE@BAKKEgmx.net> wrote in message
> [...]
> er første gang. Men venter nu på hun vågner af narkosen. Er sku (undskyld
> mig) så glad for det ikk var "andet" end det..

Det kan jeg godt forstå, Inger. Det er dejligt at det ikke var noget der
krævede aflivning. God bedring herfra.

Næsemys fra Emil

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-01-03 13:30

Hej inger!
Kan godt forstå du er lettet Godt at det ikke "var andet".

Held og lykke med hende

Venlig hilsen
Louise Viborg
Katteri Shuno Zahra
www.shunozahra.dk

On Thu, 23 Jan 2003 13:09:39 +0100, "DK-Pisik Katteri"

Fra : Denise

Dato : 23-01-03 15:20

> [...]
> er første gang. Men venter nu på hun vågner af narkosen. Er sku (undskyld
> mig) så glad for det ikk var "andet" end det..

Hej Inger
Puha, sikke en lettelse, hvis man kan sige det sådan. Det var godt nok også
nogle mærkelige symptomer, jeg aldrig havde hørt om. Man vidste jo ikke om
det var en svulst eller andet, der bare voksede. Håber hun bliver frisk
snart.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 23-01-03 16:45

"DK-Pisik Katteri" <TumlingKATTE@BAKKEgmx.net> wrote in

> Er sku (undskyld
> mig) så glad for det ikk var "andet" end det..

Puhaaaa, sikke dog en lettelse. Anede ikke at en livmoderbetændelse
kunne udvikle sig sådan.
Jeg mindes at Sofie "bare" var afsindigt sløv og bare sov og sov. Min
daværende veninde kunne tilfældigvis finde ud af at tage temperaturen
på en kat, efter at have arbejdet som hjælper hos en dyrlægen i nogle
år, og hun kunne konstatere feber. Så afsted med det lille pus som så
blev haste-steriliseret.
God bedring til Tinka.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Trine Piltoft

Dato : 23-01-03 17:54

Hej

> hun har livmoderbetændelse og er derfor nu blevet neutraliseret

Sikke godt at høre at det "kun" var limoderbetændelse, selvom det lyder som
om det har været en slem en af slagsen.......Kan godt forstå du er glad og
lettet

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-01-03 20:10

"DK-Pisik Katteri" <TumlingKATTE@BAKKEgmx.net> writes:

> [...]
> er første gang. Men venter nu på hun vågner af narkosen. Er sku (undskyld
> mig) så glad for det ikk var "andet" end det..

Åhh lettelse
Kan dælme godt forstå at du er glad for at det ikke var mere..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Birgitte

Dato : 23-01-03 21:46

Hej søde
Puha sikke en omgang... Ring hvis du har behov for at snakke
Mange trøstende tanker sendes til Tinka og dig.
Missehilsner fra Birgitte

Fra : Bente Jepsen

Dato : 24-01-03 06:28

> hun har livmoderbetændelse og er derfor nu blevet neutraliseret da det ikk

Ih, hvor var det dejligt at høre. Det lød godt nok meget alvorligt (det var
det jo egentlig også,men kunne da heldigvis behandles
Det er sjovt, hvad det egentlig er der er med os kattemennesker, at man kan
være så bekymret for en andens (som man overhovedet ikke kender personligt)
kat, at man ligefrem er nøøødt til at skal på nettet på arbejde for at se om
de er noge nyt

Mange hilsner med ønske om hurtig bedring til Tinka
Fra Bente

Fra : DK-Pisik Katteri

Dato : 23-01-03 18:11

Sidste melding.... Tinka er lige kommet hjem ! Har det efter
omstændighederne godt. Men puha en omgang ! Nu trænger vi vist alle til at
slappe lidt af....

Tak for jeres støtte herinde og privat - det har været GULD værd.

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 24-01-03 09:56

.. . . og nu sidder vi alle og venter spændte på, hvordan natten er
forløbet - fik du sovet et par timer?

M v h

Knud

--
Jylland's Norske Skovkatte
v/ Anna-Lise Bjerregaard & Knud B. Jørgensen

Tlf. 75 60 18 99 eller 20 32 93 34
E-mail: Jylland@mail1.stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/Jylland

Fra : DK-Pisik Katteri

Dato : 24-01-03 10:33

Natten er forløbet over forventning... i aftes og først på natten var Tinka
ved at lege udbryderkonge. Hun var totalt ligeglad med om jeg var inde ved
hende hun ville være sammen med de andre katte men det duede ikk rigtigt
dels fordi hun ikk var ude af narkosen helt og dels fordi de andre katte ikk
var så søde mod hende.
- Trold var interesseret lidt for meget i hendes sår
- Thortia mente at hendes krave skulle have mange tæv
- Tiger var bange for hende pga. kraven

men efter at vi alle har fået 6 timers søvn klippede jeg en par gamagebukser
i stykker og lavede en fin "trøje m/ 4 huller" til hende. Den fik hun på da
vi stod op og det var helt helt okay med hende..... så fik hun lov at gå
frit som hun plejer. Lige nu hviler hun inde i sofaen.... Og hun har
allerede været ved at vaske sig selv inkl. den nye "trøje" - som her efter 2
timer stadig er helt okay
De andre katte har nu accepteret hende fuld ud igen ... og der er ikk den
store fare for hendes sår...dejligt !

/ Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

"Jylland's Norske Skovkatte" <2190627m001@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3e30ff8e$0$2556$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-01-03 11:44

Hej Inger
Dejligt at hører at det går godt. Er det ikke fantastisk
hvor opfindsom man bliver når man deler hjem med katte.

Fra : Birgitte

Dato : 24-01-03 14:02

> [...]
> timer stadig er helt okay
> De andre katte har nu accepteret hende fuld ud igen ... og der er ikk den

Ihhh vor lyder det dejligt, at Tinka kan gå rundt sammen med de andre katte
nu
Ja man bliver opfindsom som katteslave
Da en af mine hankatte fik en byld efter et hunkattebid på halsen, blev han
opererret og efter drænet blev fjernet klippede vi en uldstrømpe i stykker,
vi klippede foden væk og brugte skaftet sådan;
Ned over hovedet på katten, og katten havde nu et rør der sad tæt dog ikke
stramt, men det beskyttede for klør og andet bakterie fyldt. Han tog det
pænt uden problemer.
Håber at Tinka snart bliver 100% hel igen.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Kate

Dato : 24-01-03 17:33

> men efter at vi alle har fået 6 timers søvn klippede jeg en par
> gamagebukser i stykker og lavede en fin "trøje m/ 4 huller" til
> hende. Den fik hun på da

Det var dog en herlig idé. Godt hun kan acceptere den fine nye "trøje"

Fortsat god bedring med hende.