Rammer-vinduer driller
Fra : bo

Dato : 23-01-03 08:41

Vi har fået lavet en hjemmeside og nu skal jeg til at redigerer i den.
Jeg har via Frontpage 2000 taget den ned til min egen PC og jeg troede ikke
jeg gjorde mere.
men nu er der noget galt på webstedet som er www.koegemaskinelektro.dk.
Main-siden åbner ikke automatisk i dens ramme og når jeg aktiverer den ved
forsiden så åbner der et nyt vindue istedet. Prøver jeg andre sider så er de
nogen gange omme bag ved og altid i nyt vindue.
Det har fungeret hidtid uden min indblanding. Så hvad er gået galt.

hilsen Bodil

Fra : Lis Sode

Dato : 23-01-03 16:46

bo wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Main-siden åbner ikke automatisk i dens ramme og når jeg aktiverer den ved
> forsiden så åbner der et nyt vindue istedet. Prøver jeg andre sider så er de
> nogen gange omme bag ved og altid i nyt vindue.
Prøv at markere hyberlinkene, højreklik og kassen med rediger hyberlink kommer
frem. Gå ind i distinationsramme og marker sidestandard (hovedramme). Det ser
ud som om alle link åbner i et nyt vindue.

Lis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : bo

Dato : 24-01-03 00:57

Jeg troede selv at det var der problemet lå, men jeg kan ikke få det til at
virke.
Jeg markerer distinationen til at skulle åbne i main-rammen og alligevel
lukker alle linkene op i nyt web-vindue.
Der må være noget jeg har overset, selv om jeg synes at jeg har fulgt din
anvisning.

Bodil

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-01-03 15:59

"bo" <kme@vip.cybercity.dk> skrev...
> [...]
> nogen gange omme bag ved og altid i nyt vindue.
> Det har fungeret hidtid uden min indblanding. Så hvad er gået galt.

Når jeg får vist koderne til selve framesettet, så er der nogle dobbelte
kodeset for bl.a. frameset - det kan muligvis have med det at gøre...

Mvh. Camilla

Fra : Ulrik Friis

Dato : 24-01-03 18:19

"bo" <kme@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen gange omme bag ved og altid i nyt vindue.
> Det har fungeret hidtid uden min indblanding. Så hvad er gået galt.

Der er sket en fejl, da framesettet er blevet "fordoblet" på en måde. Det er
framesettet der laver ged i den. Dit frameset skal se sådan ud for at virke:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Køge Maskin-Elektro</TITLE>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
<META NAME="Author" CONTENT="Jesper Lynge Jacobsen/Telia Webdesign">
<META NAME="keywords" CONTENT="Maskinudlejning, udlejningsmateriel,
entreprenørværktøj, entreprenørmateriel, værktøjsudlejning">
</HEAD>
<FRAMESET cols="150,5,*" FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" BORDER="0"
FRAMEMARGIN="0">
<FRAME NAME="panel" SRC="panel.htm" MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0
SCROLLING=NO noresize FRAMEBORDER="NO" FRAMEMARGIN="0">
<FRAME NAME="pm" SRC="pm.htm" MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0 scrolling="NO"
FRAMEBORDER="NO" FRAMEMARGIN="0" noresize>
<frameset rows="40,*">
<frame src="top.htm" name="top" frameborder="NO" noresize
scrolling="NO">
<FRAME SRC="main.htm" MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0 noresize NAME="main"
FRAMEBORDER="NO" FRAMEMARGIN="0">
</frameset>
</frameset>
<noframes>
</HTML>

mvh

Ulrik

Fra : bo

Dato : 26-01-03 14:22

Jeg tror at I har indkredset fejlen.Så må jeg se om det kan lykkes for mig,
at få retttet fejlen, udene der går ged i mere.
Mit web-hotel hos Mostrup lukker ned og hjemmesiden overføres til
Cybercity.Jeg håber snart det kommer på plads, så jeg kan få løst problemet.
Tak for hjælpen

hilsen Bodil

> [...]
er
> framesettet der laver ged i den. Dit frameset skal se sådan ud for at
*> </frameset>