Vores hest skraber noget af halmen sammen ~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-03 08:40

Hej NG.

Vores hest skraber noget af halmen sammen i en-to bunker, hvorfor gør den
det ?
Jeg ved godt at det kan være tegn på kolik eller nyreslag men det har stået
på gennem lang tid og hun fejler ikke noget.
Hun er glad og tilpas når hun kommer ud, hun ruller sig og sparker med
bagbenene.

Hun går sammen med en shetlandspony.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Lene

Dato : 23-01-03 12:14

"Christian B. Andresen" skrev:
> Hej NG.
>
> Vores hest skraber noget af halmen sammen i en-to bunker, hvorfor
gør den
> det ?

Hej Christian,
det gør den måske, fordi den bare er magelig *s*
En af mine to års laver en " høj " midt i boksen som den sover på. En
af følhopperne en " høj " i et hjørne så hun står med måsen 40 til 50
cm højere end forbenene når hun slapper af eller hængesover. En af
løbshestene laver en skrå " skibakke " op af boksvæggen så hun ligger
med ryggen skråt hvilende op ad den og med hovedet hvilende på en "
hylde " af halm - hun bliver skide sur, hvis man ødelægger hendes
arrangement når man muger ud.

Mvh. Lene

Fra : Anet

Dato : 23-01-03 12:26

Tja, jeg har noget lignende herhjemme. Og jeg er temmelig meget til grin
over det. Faktisk så griner min mand Frank af mig. For Bole´ min egen hest
har det med at skrabe alt halmen ud i kanten af boksen lige så sirligt og så
syntes jeg jo ikke at hun har noget godt at ligge på. Kan ikke lide hun skal
ligge på betongulvet så jeg har fast løben over til stalden på faste
tidspunkter af dagen for at skrabe alt halmen ned igen. Jeg har også prøvet
bare at ligge to baller, klippe snorene på dem og så se om hun kunne få de
to baller væk fra midten, ok ja, det gik fint også. Nu har jeg så fundet ud
af at hvis jeg ordner hendes "seng" lige inden jeg slukker lyset om aftene
så bliver halmen inde på midten. For når der er mørkt i stalden så graver
hun ikke mere. Så nu ordner jeg seng til hende inden jeg selv går i seng og
så ved jeg at hun sover godt og varmt på et godt halmunderlag.
Den anden hest vi har står helt ovre i det ene hjørne af boksen med bagdelen
helt inde i hjørnet og langs den ene væg. Han står altid ens og altid der om
natten. Jeg muger så hos ham inden jeg går ind for natten for det er også
det hjørne hvor han ligger sine pærer og han skulle jo ikke gerne stå i dem
hele natten med bagbenene. Når jeg så er færdig med at rede senge til
hestene så er det ind i bad og så kan jeg selv gå i seng. Ja, grin nu bare
og sig jeg er underlig men så sover jeg godt når jeg ved at hestene står
ordentligt for natten.

--
Hilsen
Annette

Fra : Lene

Dato : 23-01-03 15:03

Annette skrev: Ja, grin nu bare
> og sig jeg er underlig men så sover jeg godt når jeg ved at hestene
> [...]

Din omsorg er beundringsværdig, så når folk smiler er det nok fordi de
bliver lidt rørt - det gjorde jeg!

Mvh. Lene

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-03 15:34

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
> [...]
> på gennem lang tid og hun fejler ikke noget.
> Hun er glad og tilpas når hun kommer ud, hun ruller sig og sparker med

Mange tak for svarene

Fra : Anet

Dato : 24-01-03 10:12

Jeg tror som bare at heste har vaner og særheder lige som vi mennesker kan
have det.

--
Hilsen
Annette