Langsom opstart på MSI-KT4Ultra
Fra : OakE - 8200

Dato : 22-01-03 23:29

Hey..

Har et MSI-KT4Ultra (KT400), som er uffatelig langsom til at boote op i xp
(1min 15 sek ca.) Har efter megen test fundet ud af, at det skyldes via
driverne, uden, booter den på 20 sek ca. Har endvidere erfaret at det også
gælder nogen af de andre kt400 baserede bundkort. Har med bootvis fra
microsoft endvidere fået bekræftet at det er drivere der hænger.

Er der nogen kloge hoveder der kender en løsning? for den har jeg ikke kunne
finde nogen steder

/OakE

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 22-01-03 23:32

OakE - 8200 wrote:

> [...]
> også gælder nogen af de andre kt400 baserede bundkort. Har med bootvis fra
> microsoft endvidere fået bekræftet at det er drivere der hænger.

Hvilken version af Via's 4-in-1 bruger du? Du skal bruge Hypherion og
fremefter, da de er specielt designet til KT400 chipsættet. Bruger det selv
og har ingen problemer med nøjagtig samme mobo.

> Er der nogen kloge hoveder der kender en løsning? for den har jeg ikke
> kunne finde nogen steder

Går det helt galt er der jo altid Linux tilbage

--
Martin L. Johansen

Fra : OakE - 8200

Dato : 23-01-03 07:34

Bruger også hypernation 4.1, hmm hvad fanden fanden kan det så være! Så må
det jo være et eller andet hardware kontra mit bundkort med via
installeret... lang ude hehe... well jeg må igang med se