Opdat. af driver til bundkort, hjælp!
Fra : Kent

Dato : 22-01-03 23:35

Hej

Pga. af grafikproblemer i diverse spil, bl.a. BF1942, tænker
jeg på at opdatere driverne til mit bundkort. Sagen er bare
den, at det har jeg aldrig prøvet før .

Er det noget, jeg selv kan gøre uden at være prof?
Er det let? Hvor henter jeg driverne (se specs.)?

PC'ens specs. er :

ATX midiFRONTUSB ce/p4/Amd 300w SILENT!!
QDI Plat2e6a C4/P4 533 DDR USB2,0 5.1LYD
Intel P4 2400/533T(478) 512kb m/boxkøler
DDR-ram 512 mb PC266 originalmodul
Geforce4 TI4200 128 mbDDR tv+DVI BILLIG
Alps diskettedrev 3.5" 1.44 mb
Seagate 80gb ATA133 7200rpm 2 mb SILENT
Asus x52 cd-drev - HIGH QUALITY
Plextor x40/x12/x40 cdrw-brænderkit
Levelone 10/100 mbit - BILLIGT std.kort
MSwindows XP HOME DK incl. cd + licens
19" View P70FLAT sølv/sort 0.24 tensmask
Logitech trådløs tast+scrollmus OPTICAL
Labtech flatpanel m/subwoofer

Senere har jeg indstalleret et SB Audigy2-lydkort
og disabled onboard-lydkortet. Der er ingen konflikter.

Jeg kan lige kort beskrive problemerne i BF1942:

Når jeg knæler ned eller lægger mig på maven (prone)
i spillet og derefter rejser mig op for at løbe, sker der
er lille hak i grafikken. En lille forsinkelse. Det ser KUN
i multiplayer over nettet. Det er ikke et særligt stort hak,
men nok til at give mig en stor ulempe i spillet, hvis altså
ikke det er helt normalt. Det sker også, hvis jeg fx bliver
beskudt bagfra og derfor smider mig ned og drejer hurtigt
om for at besvare ilden. Idet jeg drejer, mig kommer
forsinkelsen igen. Problem opstår ALTID i de
ovenstående situationer. Det opstår desuden uanset
om hardwareacc. er slået til på lyden og uanset
grafikindstillingerne i spillet.

Jeg har opdateret driverne til grafikkortet (41.09) og
lydkortet til nyeste versioner.

På forhånd tak!!

Vh
Kent

Fra : Leony

Dato : 23-01-03 09:07

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget, jeg selv kan gøre uden at være prof?
> Er det let? Hvor henter jeg driverne (se specs.)?

Du downloader driverne på bundkortproducentens hjemmeside. I dit
tilfælde er det QDI:
http://www.qdigrp.com
Du finder downloads i supportsektionen. Når du har fundet og downloadet
de rigtige drivere, så er der god hjælp at hente til installering i
hjælpefilen.

> Jeg kan lige kort beskrive problemerne i BF1942:
> Jeg har opdateret driverne til grafikkortet (41.09) og
> lydkortet til nyeste versioner.

Var problemerne der også før du opgraderede driver til grafikkortet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kent

Dato : 23-01-03 15:42

> [...]
> hjælpefilen.

> Var problemerne der også før du opgraderede driver til grafikkortet.

Ja, det var de. Jeg opdaterede jo driverne til lydkortet og grafikkortet
for at løse problemerne, men det lykkedes desværre.

Jeg kan lige fortælle, at jeg ikke oplever disse problemer i spillet
Soldier of Fortune II. Hvis man har et meget godt kendskab til disse
to spils krav til systemet, kunne man måske deraf udlede, hvad der
er galt . Det er da muligt. Jeg vil nødigt bare acceptere problemerne,
men jeg ved faktisk ikke, hvad jeg skal gøre.

Tak for dit svar.

Vh
Kent

Fra : Leony

Dato : 24-01-03 08:55

> [...]
> er galt . Det er da muligt. Jeg vil nødigt bare acceptere
> problemerne, men jeg ved faktisk ikke, hvad jeg skal gøre.

Måske du skulle prøve i en gruppe der omhandler computerspil. Der kan
være 1000 ting i vejen, men måske nogen der spiller spillet har haft
samme fejl og måske fået det fixet (går ud fra at du har alle patches
osv installeret).