Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
PFA pensionsopsparing "meget" dyr i admini~
Fra : Jesper Bach

Dato : 22-01-03 22:06

Hej

Jeg har følgende opgørelse for 2002 for min tvungne
firma-pensionsopsparing:
"Anvendt til administration 2.853"

Dvs. at PFA anvender mindst 10 (ti) gange så meget til administration af min
pensionsopsparing som Den Danske Bank anvender til administration af min
lønkonto, månedlige kontoudtog, kortgebyrer osv. Og det er endda kun hvis
jeg virkelig anstrenger mig.

Skal man virkelig finde sig i det, specielt når det er en tvungen opsparing
?

Kan man klage til forbrugerrådet, for det er da nærmest åger ?

/jesper

Er det den rette gruppe ?

Fra : Bo

Dato : 22-01-03 22:44

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ?
>
> Kan man klage til forbrugerrådet, for det er da nærmest åger ?

NEJ

Jeg måtte betale omkring 11.000 kr. i administration for at flyttes fra PFA til KP i
år 1988 !!!!!
såh du er nok stavnsbundet i PFA desværre ;-:(

Fra : Jesper Bach

Dato : 23-01-03 08:50

"Bo" <bolten@Wofir.dk> wrote in message news:b0n3bq$149$1@sunsite.dk...

> [...]
PFA til KP i
> år 1988 !!!!!
> såh du er nok stavnsbundet i PFA desværre ;-:(

Jeg har endda fået flyttet min gratis fra Codan, da det var inden for den
lovbefalede tidsramme på - vist nok - 24 måneder.

/jesper

Fra : .Mads

Dato : 26-01-03 00:44

> min
> hvis
Hmm - i PFA-beløbet er også inkluderet omkostningen ved at investere
pengene...

Fra : Jonas Kofod

Dato : 04-02-03 00:22

Et lille NB
Hvis du bruger Danske Bank tror jeg jeg med 99 % sikkerhed kender en måde du
kan organisere din økonomi bedre
Skift til hvilken som helst anden bank