Det bedste bundkort!?
Fra : Henrik Mølbak

Dato : 22-01-03 22:05

Hej

Jeg skal til at investere i et nyt bundkort. DEt sakl passe sammen med:

AMD XP 2000+
512 MB DDR ram PC2700
80 GB WD HD
Winfast 64 MB GForce 4 Grafikkort 4X AGP.

Jeg ønsker mig et bundkort der er en smule fremtidssikret (Hvis der er noget
der er det i den her branche). Dvs. Serial ATA, Firewire mv.

Håber at i kan komme med nogle gode bud. I må gerne skrive på hvorfor i
mener det givne kort er godt.

Tak for hjælpen

Henrik

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 22-01-03 22:39

Hej Henrik

"Henrik Mølbak" <moelbak@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er det i den her branche). Dvs. Serial ATA, Firewire mv.
> Håber at i kan komme med nogle gode bud. I må gerne skrive på hvorfor i

Alene det at du beder om at det SKAL passe sammen med en bestemt type RAM og
et 4x AGP grafikkort sætter sine begrænsninger...

Men anbefale et bundkort kan jeg da -- og i så fald VILLE JEG VÆLGE

Abit AT7-MAX2 RAID ATX

Personligt fordi jeg selv bruger et Abit-bundkort -- de sparker r*v...

Men gå på www.edbpriser.dk og kast et blik på de forskellige muligheder...

Henrik, Slagelse

Fra : Chris N

Dato : 23-01-03 08:39

"Henrik Mølbak" <moelbak@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> der er det i den her branche). Dvs. Serial ATA, Firewire mv.
>
> Håber at i kan komme med nogle gode bud. I må gerne skrive på hvorfor i

ASUS A7N8X er mit bedste bud

-fordi det er baseret på nvidias nforce2 chipset, formentlig det bedste der
findes til de nyere 166 mhz FSB athlons der er kommet på markedet (hvilket
giver dig mulighed for cpu opgradering - kortet er dog bagudkompatibelt med
lavere FSB hastigheder)
-fordi det har suverænt harwareaccelereret onboard lyd, inkl 5,1 surround
-2x100mbit onboard LAN (endda 2 forskellige controllerfabrikater)
-onboard firewire, samt USB 2,0
-SATA med mulighed for RAID, samt alm. IDE 133
-har geniale overclockingsindstillinger i BIOS, selv for nybegyndere
-software er let at installere (drivere til alt der er onboard)
-understøtter agp x8 (er bagudkompatibelt med dit nuværende kort)

mine erfaringer med bundkortet er gode, både hvad stabilitet og
brugervenlighed angår, og du slipper for VIA's ofte temmeligt buggy chipset.
ASUS er desuden suverænt hurtige til at udkomme med nye BIOS opdateringer,
så snart der opdages bugs på deres produkter.

--
Chris N

Fra : Dennis

Dato : 23-01-03 09:50

ASUS A7N8X ingen tvivl.........

Fra : rhexis

Dato : 23-01-03 10:50

"Dennis" <superfrog@mail.dk> wrote in message

> ASUS A7N8X ingen tvivl.........

Kun overgået af Epox' 8RDA+. :)

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/