nyt cd (DVD) drev
Fra : Fenris

Dato : 10-03-01 21:38

Jeg vil gerne skifte mit CD-drev ud med et brugt DVD-drev
(Aopen DVD-9632).
Jeg har hentet dos-driverne fra Aopens web-site, men er nu kommet
i tvivl.
Bør jeg ikke fjerne CD-drevet (og drivere?) fra windows inden?
Hvordan vil windows da kunne installere drivere til DVD-drevet når
jeg har installeret det?
Er det nok at have kopieret cab-filerne (eller hvad det nu er de hedder)
over på harddisken?
Hilfe?

--
Thomas Hejl Pilgaard | ICQ:23729247 mail:Fenris@DeathsDoor.com
Kollegievej 7 - 35 | ---------------------------------------

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 10-03-01 22:33

Fenris wrote:

> [...]
> i tvivl.
> Bør jeg ikke fjerne CD-drevet (og drivere?) fra windows inden?
Hvis det er Windows 95/NT4 (eller større) burde den selv kunne finde ud
af at drevet er skiftet ud. Dos-driverne er jo kun nødvendige i
Dos(-mode).

> Hvordan vil windows da kunne installere drivere til DVD-drevet når
> jeg har installeret det?
Den plejer selv at finde det, ellers bruger den Dos-driveren (dårligere
ydelse)

> Er det nok at have kopieret cab-filerne (eller hvad det nu er de hedder)
> over på harddisken?
Ja Windows CD'en skulle være nok (eller mappen /win9x derfra)

Desuden er de fleste ("99.999%") CD-ROM/DVD drev ligeglade med driveren,
se bare Win98 Emergency boot-disk, den har kun en OAK CD-ROM driver, og
den virker fortrinligt

> [...]
> 4760 Vordingborg | "Smilet er den korteste distance mellem
> Denmark | to mennesker." Victor Borge (1909-2000)

<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Fra : Fenris

Dato : 13-03-01 17:36

From Rasmus Klitgaard-Nielsen <pinky@cs.auc.dk> came:

Okay, tak for hjælpen, det virker. Nu skal jeg bare have fundet et
gratis DVD-afspilningsprogram - det findes vel? (til win98)

--
Thomas Hejl Pilgaard | All Your Base Are Belong To Us