phpGroupWare kan ikke ses "udefra"
Fra : Jørgen

Dato : 22-01-03 21:57

Jeg har et, sikkert banalt, problem med adgang til min phpGroupWare. I
dk.edb.system.unix er jeg blevet foreslået at spørge her.

På en e-smith server 5.6 har jeg installeret phpGroupWare efter denne HowTo
http://www.star-support.com/downloads/mitel/howto/howto-install-phpgroupware.htm

Jeg kan åbne og læse/skrive fra min egen arbejdsplads, men den kan ikke
vises på en testarbejdsplads der ligger et sted på den anden side af min
router.
Min ven "udenfor" får meddelelsen "Siden kan ikke vises".
Jeg har sagt til apache at der skal køres med SSL, men på den anden side af
routeren kommer der ikke en dialogboks om sikkerhed osv.

Den HowTo jeg har brugt, foreskriver ikke noget om ændringer af de generelle
settings i e-smith, og indtil i morges havde en postnuke kørende med fuld
adgang udefra. (Jeg genbrugt user/psw da jeg oprettede databasen til
phpGroupWare, og det var vist ikke heldigt).

Som i sikkert kan forstå, er jeg ny på Linux.

Nogle ideer til hvor jeg skal rette?

Hilsen
Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-01-03 22:47

On Wed, 22 Jan 2003 21:56:56 +0100, Jørgen wrote:

> [...]
> sagt til apache at der skal køres med SSL, men på den anden side
> af routeren kommer der ikke en dialogboks om sikkerhed osv.
Har du åbnet for port 443 i din router? https (SSL) protokollen vil
som udgangspunkt kommunikere over port 443, så derfor skal den
router sende traffik på denne port til din E-Smith server.

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Kunne du tænke dig at lære Python? Så deltag i vores studiekreds.
Se mere her: http://www.datanom.net/python