Byg selv en computer
Fra : CB

Dato : 22-01-03 19:34

Hej
Jeg er ved at købe ny computer og har egentlig ingen erfaring med bygge
computere. Men en gang skal jo (måske) være den første og jeg kom til at
spekulere på hvor svært det egentlig er. Hvis jeg har alle dele, bundkort,
harddisk, processer med køler, ram, dvd, brænder og grafikkort, hvor meget
opsætning skal der så til før det virker? At montere processoren på
bundkortet var svært sidste gang jeg tjekkede. Er computerudviklingen nået
så langt at vi nærmer os noget plug and play eller er der langt igen?
Det skal lige siges at jeg har skiftet harddiske og diverse PCI kort før, og
at jeg kan trække på nogle mere tekniske venner end mig selv, men jeg vil
gerne kunne gøre 90% selv.

Venlig hilsen
CB

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 22-01-03 19:51

"CB" <onkavato@hotmail.com> wrote in message
> [...]
og
> at jeg kan trække på nogle mere tekniske venner end mig selv, men jeg vil

Jeg har lige samlet selv for første gang med nogenlunde samme erfaring som
dig (vurdering) og jeg er oppe at køre med ganske få problemer (99%). Så
bare se at komme igang

Hilsen Jesper

Fra : Henrik Petersen

Dato : 22-01-03 19:53

Hej du

Det er ikke så svært, men det er stadig detsammen som for 6-7 år siden....
Bare husk at motherboardet skal hæves op fra kabinettet, men der er nu oxo
en lille påse med skruer mm.
og husk at sætte harddiske og dvd og brænderen som
primær/sekundær/master/slave....og sæt altid først strøm på tilsidest,
derefter når der er signal til skærmen så gå ind i bios (del knappen)og
indstil den til den processer du har mm.
processeren er ikke svær (amd)den kan kun sede på en måde....kig i
forbrugerforvirreringen, det er nogle gange lide værrer men køleren, men har
aldrig ådelagt nogle processer endnu...men der er røget 3 motherboard fordi
jeg lige glente det med at løfte det fra kabinettet....**gg**
Du kan da oxo bare købe et Aopen kabinet der er der allered gjort klar med
så det liger er til at sætte i.....

henrik

Fra : Michael Lund

Dato : 22-01-03 20:08

Hej

Prøv at tjekke denne meget informative hjemmeside

http://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/bygenpc.htm

Mvh.
Mic.