Printer:canon LBP-460WL
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 22-01-03 19:30

Hjælp ønskes!

Jeg har lige fået nyt maskineri - amd 2000+ processor osv. Jeg har
installeret windows XP home edition og kan ikke installere min (gamle) men
ganske udmærkede laserprinter Canon LBP-460WL.
Jeg kan på canons hjemmeside ikke finde en driver der er nyere end til
windows 98.........hjælp!!

Jesper

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-01-03 20:36

"Jesper Rasmussen" <jmrasmussen@image.dk> wrote in message
> [...]
> ganske udmærkede laserprinter Canon LBP-460WL.
> Jeg kan på canons hjemmeside ikke finde en driver der er nyere end til

Desværre, ingen hjælp at hente. Din printer er en såkaldt Windows printer,
som ikke virker under XP eller windows 2000.

mvh
Preben

Fra : jkv

Dato : 22-01-03 20:42

Jesper Rasmussen wrote:

> Jeg har lige fået nyt maskineri - amd 2000+ processor osv. Jeg har
> installeret windows XP home edition og kan ikke installere min (gamle) men
> ganske udmærkede laserprinter Canon LBP-460WL.

LBP-460 printere er WPC(windows printing system) printere og kan IKKE bruges
i XP/unix eller lign. Kan kun bruges på windows 98. WPC er ikke indbygget i
XP og der findes inden patches/hacks, brugte selv en par måneder men der ER
ingen løsning. Jeg endte med at købe en HL1440 Laser Printer...

---
ipwitch(-at-)bofh.homeunix.net
public key: http://bofh.homeunix.net/public.asc

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 23-01-03 02:17

Jesper Rasmussen wrote:

> [...]
> ganske udmærkede laserprinter Canon LBP-460WL.
> Jeg kan på canons hjemmeside ikke finde en driver der er nyere end til

hummm
jeg har en LBP 660 (også en windows printer), og jeg har fået det til at køre
under win XP.
Fandt en løsning med google (kan ikke huske om det var micro$oft eller cannon
der havde lavet noget WPC emulering til win 2000/XP), så jeg vil også tro at
der findes en løsning til din.

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-01-03 06:13

"Christian Buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
cannon
> der havde lavet noget WPC emulering til win 2000/XP), så jeg vil også tro

Det gør der ikke, hverken til LBP 460 eller 465.

mvh
Preben

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 23-01-03 11:04

> [...]
> der havde lavet noget WPC emulering til win 2000/XP), så jeg vil også tro at

Nope! - i den sammenhæng er der stor forskel på 460/465 og 660.

Jeg endte med at sælge min, og købe en anden brugt i stedet.

/Jakob