Små sutter
Fra : Anders S.

Dato : 22-01-03 19:04

Hejsa.

Hvor får man ekstra små sutter. Vores lille Nanna på 3½ uge syntes at
apotekets de mindste sutter er alt for store, og får opkastnings trækninger
når vi prøver at give hende sutten.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Kristensen

Fra : Marianne

Dato : 22-01-03 20:11

> Hvor får man ekstra små sutter. Vores lille Nanna på 3½ uge syntes at
> apotekets de mindste sutter er alt for store, og får opkastnings
trækninger
> når vi prøver at give hende sutten.

Mam har en lille model, men om den er større eller mindre end apotekets, ved
jeg ikke.

Det er nok lidt optimistisk at give en sut til en så lille baby. Svjh plejer
det først at lykkes senere. Det kan være, hun bare ikke kan li'
fremmedlegemer i munden.

mvh
Marianne

Fra : Anders S.

Dato : 22-01-03 20:20

> [...]
plejer
> det først at lykkes senere. Det kan være, hun bare ikke kan li'

Hun Har et enormt sutte behov, og mor kan jo ikke ligge med talenterne
fremme hele tiden. Hun sutter på tommel og trøje snipper hvis hun kan kumme
til det. Hun vil gerne have sutten men det virker bare som om den er for
stor.

Fra : Musen

Dato : 22-01-03 22:12

> [...]
>
> Hvor får man ekstra små sutter. Vores lille Nanna på 3½ uge syntes at
> apotekets de mindste sutter er alt for store, og får opkastnings

Hejsa...Tillykke med jeres lille pige. Jeg ved ikke hvor man kan få sutter
der er mindre end de små på apoteket, men jeg kan fortælle dig, at da Albert
var ligeså lille, var det også helt umuligt at få ham til at tage sutten,
uden at det så ud som om han var ved at blive kvalt i den. Jeg prøvede stort
set alle de modeller der findes på markedet, indtil jeg fik at vide, at jeg
skulle prøve en helt almindelig rund sut. Det gjorde jeg så, og jeg vil ikke
sige at han godtog den med det samme, men da jeg havde prøvet hver dag i et
par uger, suttede han pludselig på den, og idag kan han slet ikke undvære
den.
Så måske skal hun bare lige have tid til at vænne sig til at have sådan en
gummiting i munden?

Held og lykke med det

Venlig hilsen Mia

Fra : Kat

Dato : 22-01-03 22:20

"Anders S." skrev:
> [...]
at
> apotekets de mindste sutter er alt for store, og får opkastnings

Matas har nogle små sutter til fortidligt fødte.
Pas dog på med, at hun ikke får sutter der er FOR små, så hun laver
trutmund. Det kan føre til en forkert sutteteknik, fortalte de mig på
neonatalafdelingen.
Min dreng laver stadigvæk opkastningslyde engang imellem, hvis vi
fører sutten liiidt for hurtigt ind i hans mund.
Kan det være et tilvendingsproblem?
--
Kat
---

Fra : bks

Dato : 23-01-03 08:47

"Anders S." skrev d. 22-01-03 19:04 dette indlæg :
> Hejsa.
>
> Hvor får man ekstra små sutter......
> Med venlig hilsen / Best regards
> Anders Kristensen
> _____________________________
> Web: http://www.sikker-surf.dk

Hej Anders

Selv om det er mange år siden, jeg selv havde et spædbarn, vil jeg gerne
komme med en enkelt lille kommentar: Hvorfor skal Nanna partout have
sut? I får senere problemer, når hun skal vendes fra!

Jeg har selv et barnebarn på 3 mdr. og han vil ikke have sut. Han klarer
sig fint uden, idet han bruger og altid har brugt fingrene. Da han var
mindre holdt hans mor øje med, hvornår han var ved at kløjes i fingrene
og trak forsigtigt hans hånd væk fra munden.

Nu hygger han sig med fingrene og hans forældre synes, at en sut
åbenbart ikke taler til hans fornemmelse for hygge.

Men venlig hilsen
bks

http://www.kandu.dk/

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 23-01-03 17:21

Hej

bks wrote:

> Selv om det er mange år siden, jeg selv havde et spædbarn, vil jeg gerne
> komme med en enkelt lille kommentar: Hvorfor skal Nanna partout have
> sut? I får senere problemer, når hun skal vendes fra!

Jeg vil give dig ret så langt.

> [...]
> Nu hygger han sig med fingrene og hans forældre synes, at en sut
> åbenbart ikke taler til hans fornemmelse for hygge.

Det er et problem at de bruger fingrene. Jeg har set ret store børn gå
rundt med fingrene i munden og en ungdomsveninde der i dag er over 30
sutter stadig om natten. Tandstilling og fingre har ikke godt af det.
Derfor mener jeg at det er bedre med sutten, da den kan tages væk, det
kan fingeren ikke.

Min ældste brugte sut til han fyldte 3 og min yngste har aldrig brugt
sut, men derimod øret på et blødt tøjdyr.

Marianne Feddersen

Fra : Anders S.

Dato : 23-01-03 18:36

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min ældste brugte sut til han fyldte 3 og min yngste har aldrig brugt
> sut, men derimod øret på et blødt tøjdyr.

Efter samtale med lægen og Sundhedsplejersken skal vi træne meget med
sutten da hun har et stort suttebehov, og det er ikke godt at hun ligger ved
brystet hele tiden, da hun så får for meget mad og derfor får den lille mave
får aldrig ro sagde lægen. Hun havde lidt kolik tendenser sagde lægen som
nemt kunne skuldes at hun får for meret mad. Hun har også gylpet meget de
sidste 3 dage hvor hun har været meget urolig. Derfor sut.