ASUS A7V-133
Fra : Jes Conradsen

Dato : 22-01-03 18:07

Hej NG

Ovennævnte bundkort i ver. 1.03 undetstøtter den nogen form for AthlonXP.
Jeg tænker her på Palomino og/eller Thoroughbred ?
Har bios 1.09 (nyeste, non-beta)

Cool Regards
Jes Conradsen

PS: mail mig gerne svar

Fra : Søren

Dato : 22-01-03 18:51

> Ovennævnte bundkort i ver. 1.03 undetstøtter den nogen form for AthlonXP.
> Jeg tænker her på Palomino og/eller Thoroughbred ?
> Har bios 1.09 (nyeste, non-beta)

Desværre ikke, du skal ha' ver.1.05, men ta' et kig her:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Mvh.
Søren

Fra : o&u

Dato : 22-01-03 20:57

On Wed, 22 Jan 2003 18:07:01 +0100, "Jes Conradsen"
<conradsan@hotmail.com> wrote:

>Hej NG
>

>Ovennævnte bundkort i ver. 1.03 undetstøtter den nogen form for AthlonXP.
>Jeg tænker her på Palomino og/eller Thoroughbred ?
>Har bios 1.09 (nyeste, non-beta)

xp kan den godt. Men ikke Tbred.

Under 12.5x133 i reel hastighed skulle der ikke være problemer. Over
12.5x skal du køre i jumper mode:

- sæt cpu voltage med jumper
- sæt fsb (133) med dipswitch
- sæt multiplier med dipswitch, således

13x fås med 5x
13.5x fås med 5.5x
14x fås med 6x

men så er vi allerede oppe i Tbred. Dem får du næppe til at køre.
Spændingen er et problem (1.5 volt), for bundkortet kan ikke finde ud
af det, - har mange erfaret.

Der er også en tommelfingerregel, der siger, at sdram kan benyttes med
en cpu op til 1800 MHz, så passer tingene ikke sammen mere. Det er
spild, for cpu'en kræver så ddr ram.

hilsen

John

Fra : Neergaard

Dato : 23-01-03 03:28

> Ovennævnte bundkort i ver. 1.03 undetstøtter den nogen form for AthlonXP.
> Jeg tænker her på Palomino og/eller Thoroughbred ?
> Har bios 1.09 (nyeste, non-beta)

Ifølge linket herunder gør din version desværre ikke.

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Mvh.
Neergaard