MS Windows
briani 27239
Registreringsdatabase ændringer?
Fra : Tigeren

Dato : 22-01-03 17:39

Jeg er ved at lave et script som skal ændre nogle småting i
registreringsdatabasen. Mit problem er bare at
værdierne bliver ændret rigtig nok, men ændringerne sker ikke alligevel.

Det drejer sig om at sætte wallpaper, pauseskærm og visning af sidste bruger
som har været logget på.
Nogle andre ændringer jeg laver virker fint.

Det er i current user jeg laver ændringer og jeg genstarter bagefter, men
uden held.
Kigger jeg i regedit er ændringerne foretaget...

Er der en venlig sjæl som lige har en løsning på dette..

Mvh

Tiger

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-01-03 17:47

In dk.edb.system.ms-windows, Tigeren wrote:

> Jeg er ved at lave et script som skal ændre nogle småting i
> registreringsdatabasen. Mit problem er bare at
> værdierne bliver ændret rigtig nok, men ændringerne sker ikke
> alligevel.

Hvis vi tager wallpaper-eksemplet, så kan jeg finde det 4-5 steder i
registreringsdatabasen. Mon ikke at det er det der er problemet? At
de indstillinger du laver, "overskrives" af andre med højere
prioritet. Der findes f.eks. nogle underlige nøgler i HKEY_USERS af
formen S-1-5-21-..... Jeg har ikke lige prøvet at se hvilke(n) der
har højst prioritet, men det skulle vel kunne lade sig gøre.

--
Lars Stokholm

Fra : Tigeren

Dato : 22-01-03 18:28

Det kan godt være du har ret, men f.eks. formen S-1-5-21-..... er typisk et
nummer for en bruger
som ikke er logget på, men har logget ind tidligere på computeren. Disse
indstillinger kommer såvidt jeg
ved fra Current user. Det er den enkelte brugers opsætninger. De skulle
gerne blive gemt når brugeren logger af.
Så hvis jeg laver ændringer i current user vil de vel egentlig blive gemt i
hkey users og der vil brugeren have et skod
langt nummer i stedet for brugernavnet. Sådan tror jeg nok landet ligger,
men jeg er nu ikke 1000% sikker i min sag.

Mvh

Tiger

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-01-03 18:32

In dk.edb.system.ms-windows, Tigeren wrote:

> Det kan godt være du har ret, men [...]

Du kan vel prøve at ændre dem en for en og se hvilken der gør
forskellen?

--
Lars Stokholm