USB i fronten af Chieftec-kabinet
Fra : Morten Olsen

Dato : 22-01-03 14:37

Hej til alle i gruppen!

Jeg har lige erhvervet mig et Chieftec midi-kabinet med USB + 1394 porte i
fronten. Disse skulle gerne tilsluttes mit nye bundkort et MSI 845PE
Max2-FIR.
Hvordan hulen gør man det?? jeg har kigget lidt i manualen til bundkortet,
men er ikke blevet meget klogere... stikkene fra kabinettet er enkeltvis
monteret og lyder bla. benævnelsen
+5v, -D, +D, Ground for USB-stikkene.
Er der nogen i gruppen der kan gennemskue dette?

Med venlig hilsen
Morten

Fra : o&u

Dato : 22-01-03 14:57

On Wed, 22 Jan 2003 14:36:32 +0100, "Morten Olsen"
<morten_olsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>monteret og lyder bla. benævnelsen
>+5v, -D, +D, Ground for USB-stikkene.
>Er der nogen i gruppen der kan gennemskue dette?

Ja, det har jeg da gjort mange gange.

Ledningerne burde, ud over +5v, -d, +d, ground
have numre 1 eller 2
så du har
+5v(1), d+(1), d-(1), ground(1), ground
+5volt(2), data+(2), data-(2), ground(2)

Det er 2 usb-kanaler, og ledninger til hver.

Der er vel 10 ben på stik, og 9-10 ledninger.

Hentede lige manualen (12 Mbyte)

På side 2-27
JUSB1 pin definition
ben1 til 10
Vcc er 5 volt
usb0- er til d-(1)
usb0+ er til d+(1)

Lige ben numre er den ene kanal,
ulige bennumre er den anden kanal

så den ene kanal er hele den ene side og den anden er den anden side

Du skal være meget grundig. Man kan ødelægge noget ved at forbinde det
forkert, har jeg hørt.

På følgende side er firewire stikket (1394)

hilsen

John

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-01-03 15:15

"Morten Olsen" <morten_olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej til alle i gruppen!
>
> +5v, -D, +D, Ground for USB-stikkene.
> Er der nogen i gruppen der kan gennemskue dette?

Se side 2-27 i bundkortsmanualen, Jeg syntes den beskriver det rimeligt
godt.

Ellers er USB er det blå stik på bundkortet

10 - 9 Bruges ikke - Bruges ikke
8 - 7 USB stik 1 Gnd - USB stik2 Gnd
6 - 5 USB stik1 D+ - USB stik2 D+
4 - 3 USB stik1 D- - USB stik2 D-
2 - 1 USB stik1 +5V - ÚSB stik2 +5V

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Bo

Dato : 22-01-03 20:48

Hej

Jeg har næsten damme problem. Mit bundkort er et ECS K7S5A, kabinettet er
også et Chieftec.
I manualen står der flg.

PIN 1 VERG_FPUSBPWR0 ---> 5v
PIN 3 USB_FP_P0- ---> D-
PIN 5 USB_FP_P0+ ---> D+
PIN 7 GROUND ---> ground
PIN 9 KEY ---> bruges ikke

PIN 2 VERG_FPUSBPWR0 ---> 5v
PIN 4 USB_FP_P1- ---> D-
PIN 6 USB_FP_P1+ ---> D+
PIN 8 GROUND ---> ground
PIN 10 USB_FP_OC0 ---> ??? bruges ikke - er det rigtigt?

Hilsen Bo

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-01-03 21:46

"Bo" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> PIN 10 USB_FP_OC0 ---> ??? bruges ikke - er det rigtigt?
>
> Hilsen Bo

-Ja, det er rigtigt nok. Med mindre dit frontpanel understøtter
Overcurrent Protection

USB Standarden foreskriver at der skal være en form for
beskyttelse imod kortslutning / for højt strømforbrug på USB portene.
Det hedder "Overcurrent Protection"
Jeg har ikke set det i brug siden nogle af de allerførste on-board USB
porte.

Jeg mener at man nu i stedet sætter en "termosikring" på bundkortet,
som afbryder i tilfælde af kortslutning.

--
Venligst
Henrik Nielsen

Fra : Carsten Larsen

Dato : 23-01-03 01:09

jeg plejer at kigge på denne side nederst når jeg samler computere med K7S5A

http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/USB%20Header%20Guide.htm

mvh Carsten

Fra : Morten Olsen

Dato : 23-01-03 18:26

tak for hjælpen alle sammen.... nu virker det !