TDC gokker min linie...
Fra : Nick

Dato : 22-01-03 14:17

Jeg har - rent privat - en lille E-smith server (linux) kørende på en alm.
ADSL snor, men der ser ud til at TDC lukker snoren ved manglende udgående
aktivitet i et par timer.

Jeg har sat min router (som er adskilt fra kabelmodemet) op til at holde
forb. i live, men det hjælper ikke.

Det nemmeste ville vel være at bombe TDC. Det næstnemmeste er vel et fikst
lille linuxprogram der pinger ud engang imellem? Eller hvad?

Nogen gode forslag?

/Nick

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-03 14:20

"Nick" <nick@danbit.dk> skrev i en meddelelse
> der ser ud til at TDC lukker snoren ved manglende udgående
> aktivitet i et par timer.

Kan du se det i loggen? Hvilken form for forbindelse har du?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-03 14:20

Fra : Nick

Dato : 22-01-03 15:18

> Kan du se det i loggen? Hvilken form for forbindelse har du?

Alm. privat ADSL fra TDC Internet (eller hvad de nu hedder i denne uge...).

Jeg kan se det ved at jeg pludselig ikke kan pinge min router mere. Altså
udefra. Jeg har selvf. sat den op til "keep alive" i min. 6000 minutter (!)
men det hjælper ikke. Så jeg tror det må være snoren fra TDC til mit
kabelmodem. Hvis jeg sætter en lokal dims til at pinge ud i verden (f.eks.
til TV2 ) er der igen liv i snoren.

/Nick

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-03 15:21

> Jeg kan se det ved at jeg pludselig ikke kan pinge min router mere.

Kan du ikke enable noget log i routeren?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Nick

Dato : 22-01-03 16:04

> "Nick" <nick@danbit.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan du ikke enable noget log i routeren?

Det er den Linksys standardrouter som TDC Internet smider efter de uskyldige
små. Der er ikkem eget sjovt at logge.

/Nick

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-03 15:21

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-01-03 19:40

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in

> "Nick" <nick@danbit.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan du ikke enable noget log i routeren?

Hej Martin,
har du problemer med din newsreader, jeg kan se alle indlæg fra dig (og
kun dig) to gange her på det seneste?

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-03 19:52

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns930BC801E9CAAjoenssoncsaucdk@130.225.247.90...
> har du problemer med din newsreader, jeg kan se alle indlæg fra dig
(og
> kun dig) to gange her på det seneste?

Et eller andet går galt en gang imellem, men jeg kan ikke reproducere
det....

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-01-03 20:45

> Et eller andet går galt en gang imellem, men jeg kan ikke reproducere
> det....

Ok, held og lykke med at finde frem til årsagen ;)

Flemming

Fra : Torben Nielsen

Dato : 23-01-03 10:26

Den Wed, 22 Jan 2003 14:16:43 +0100, skrev Nick:

> [...]
>
> Det nemmeste ville vel være at bombe TDC. Det næstnemmeste er vel et fikst
> lille linuxprogram der pinger ud engang imellem? Eller hvad?

Du kunne vel køre ping en gang i timen via cron

Torben

Follow-up=dk.edb.system.unix

Fra : Nick

Dato : 23-01-03 11:09

Jeg opgraderede firmwaren til min Linksys router, og fik en fiks lille KEEP
ALIVE der virkede

Nu pladrer den et par bytes afsted hvert 30. sekund...

/Nick

Fra : m-olesen

Dato : 23-01-03 16:34

> Du kunne vel køre ping en gang i timen via cron

Hmmm
Jeg har samme problem.
Hvad skal der stå i cron for at holde den i live??

-MO-