Solsort
Fra : Asbjørn Diinhoff

Dato : 22-01-03 10:28

Jeg har lige et spørgsmål til en ornitolog eller ornitologi
interesseret:

Hvad spiser en solsort?

Jeg har haft besøg af en solsort gennem hele vinteren, og jeg har
derfor gået og drysset fuglefoder ud til den.
Men jeg har tænkt på om man måske skulle smide noget andet ud til
den.
Derfor har jeg ledt efter oplysninger omkring solsortens "spisevaner"
men har indtil videre ikke kunnet finde frem til noget.

Derfor ville jeg lige høre om der var nogen der kunne give mig et svar
herinde.

Asbjørn

Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 22-01-03 21:01

"Asbjørn Diinhoff" <adiinhoff@hotmail.com> wrote in message
> Hvad spiser en solsort?
Den er ikke så kræsen. Brød og korn går an.
Hvis du vil kræse for den, så prøv med æbler - gerne lidt overmodne.

Ellers er det insekter, regnorme, bær o.l. der står på spisesedlen.

Med venlig hilsen
Gorm Vognsen Jensen
Smørumnedre

Fra : Møller

Dato : 22-01-03 19:59

> [...]
> men har indtil videre ikke kunnet finde frem til noget.
>
> Derfor ville jeg lige høre om der var nogen der kunne give mig et svar

Frugt: f.eks æbler.
--
Møller