Harddisk stået af!
Fra : riget

Dato : 22-01-03 01:20

Hej Hardware-folk!

Jeg har brug for noget hjælp til forhåbentligt at redde data'en på en
harddisk jeg tror er stået af. Pludselig finder XP ikke disken. Efter at
have tjekket kabler en gang, genfinder XP disken, men påstå at den ikke er
formateret.

Hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak

Jacques Riget

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-01-03 04:40

riget wrote:

> Jeg har brug for noget hjælp til forhåbentligt at redde data'en på en
> harddisk jeg tror er stået af. Pludselig finder XP ikke disken.

Finder BIOS disken?

> Efter at
> have tjekket kabler en gang, genfinder XP disken, men påstå at den ikke er
> formateret.

Er det tilfældigvis en IBM 75GXP eller 60 GXP ?

> Hvad skal jeg gøre?

Indtil videre, ingen panik før problemet er fundet.

Fra : riget

Dato : 22-01-03 12:23

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Finder BIOS disken?

Jeps, BIOS finder disken!

> Er det tilfældigvis en IBM 75GXP eller 60 GXP ?

Nej, det er en Quantum Fireball 60.0 GB

> Indtil videre, ingen panik før problemet er fundet.

Du har ret; håber bare at data'en ikke er tabt!

Med venlig hilsen

Jacques Riget

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-01-03 13:35

riget wrote:
> "Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Jeps, BIOS finder disken!

Så er det tid til at flytte den snak over i dk.edb.hardware.drev

http://inet.uni2.dk/~svolaf/utilities.htm

Prøv Svend Olaf's findpart.

(DOS)kommandoen er; findpart all fp.txt

og så kan du paste filens(fp.txt) indhold i ovennævnte gruppe (ikke
vedhæfte filen).

Fra : Krumme

Dato : 22-01-03 09:37

Hvis du kan se disken i winows XP findes der et ret godt program der hedder
"Getdataback". Den findes i to udgaver. NTFS og FAT.

Hvis du ikke lige har selve programmet kan du sende mig en mail. Jeg har en
udgave liggende. Den genfandt en hulens masse data på en disk Jeg var ved et
uheld kommet til at formatere en forkert disk. Ikke en eneste fil gik tabt!

mvh:
Krumme

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-03 11:19

In dk.edb.hardware, riget <NOSPAM@NOSPAM.dk> says...
> Hej Hardware-folk!

Eksperterne sidder i dk.edb.hardware.drev

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen