Kan ikke installere diverse hardware
Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 22-01-03 01:17

Hej med jer

Håber der nogle derude der kan hjælpe mig, mine problemer er følgende :

1. Min pc kan/vil pludselig ikke genkende mit modem (har virket tidligere
uden problemer, et Diamond internt, jeg har prøvet at geninstallere modemet,
men den siger den ikke kan installere det).
2. En Saitek spilkontroller(eller hvad nu den hedder), genkendes ikke, det
er første gang jeg har prøvet at anvende den.
3. Jeg kan heller ikke få mit grafikkort til at vise noget på klonskærmen
(mit fjernsyn, det har også virket tidligere).
4. Jeg ved ikke om følgende har med ovenstående at gøre, men mit ADSL-modem
(USB) virker ikke, når pc har været slukket og jeg bliver nødt til at
geninstallere det, før det virker.
5. Nogle gange er det som maskine hænger sig, hakker idet, og alt går meget
langsomt, i joblisten ka jeg se at CPU´en arbejder 100 %, men kan ikke se
hvilke program det er.

De tre første problemer er først opstået, efter at jeg har kørt en oprydning
med programmet System Mecanic, jeg prøvede derefter at lave en
systemgendannelse, men det ville pc´en ikke!

Min pc er udstyret med et Soyo KT333 Dragon Ultra bundkort med 512 mb RAM,
en AMD 1800+ processor. en 80 GB WD HD, et Creative Blaster4 MX420
skærmkort. Af software har jeg XP med SP1 og alle øvrige opdateringer.

På forhånd tak

Hilsen Jegvan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-01-03 03:14

Formater og Geninstaller.

Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 22-01-03 21:39

Er det godt nok eneste løsning, at formatere og genindstallere, der må da
være en anden løsning som er mindre tidskrævende? Jeg orker ikke tanken om,
at skal til at installere om, de 35 GB software jeg har liggende, er det
muligt at lave en ghost på så mange GB? For øvrigt har jeg fået modem´et til
at virker, jeg tog det ud og satte de i igen, så virkede det - underligt
nok!

Jegvan

Fra : ha

Dato : 22-01-03 22:36

> ikke tanken om, at skal til at installere om, de 35 GB software jeg
> har liggende, er det muligt at lave en ghost på så mange GB? For

Ja sagtens, jeg bruger partition magic, og en backup af mine
dokumenter, fotos, hjemmesider o.s.v. fylder godt 40 CD'ere
hver med 700 mb. Jeg kører med max komprimering.

> øvrigt har jeg fået modem´et til at virker, jeg tog det ud og satte
> de i igen, så virkede det - underligt nok!

Det var jo godt.

mvh
ha

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-01-03 21:45

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
says...
> Formater og Geninstaller.

Der skal ikke formatteres. Bare slet Windows og geninstallér.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : ha

Dato : 22-01-03 22:33

> 2. En Saitek spilkontroller(eller hvad nu den hedder), genkendes
> ikke, det er første gang jeg har prøvet at anvende den.

Måske skal der en ny driver til for at funke i win XP. Prøv producentens
hjemmeside http://www.saitek.com/

> 3. Jeg kan heller ikke få mit grafikkort til at vise noget på
> klonskærmen (mit fjernsyn, det har også virket tidligere).

Også med XP, ellers igen prøv at se om der findes ny driver.

> De tre første problemer er først opstået, efter at jeg har kørt en
> oprydning med programmet System Mecanic, jeg prøvede derefter at lave
> en systemgendannelse, men det ville pc´en ikke!

Hvis du ikke ved det, så er der noget der hedder systemgendannelse
i winXP. Det er (synes jeg) fornuftigt at lave et gendannelsespunkt
inden man foretager sig noget større, såsom oprydning med programmer
man måske ikke helt ved hvad fjerner, eller inden man installeret nye
drivere og programmer. Det gør jeg i hvert fald, så kan man altid
komme tilbage til udgangspunktet.

mvh
ha