?: Valg af prg. til admin af db
Fra : [5300] pkc

Dato : 21-01-03 21:44

MYSql -

Jeg har forsøgt mig med MYSql Front men den havde nogle begræsninger med
hensyn til oprettelse af nye data. Nu har jeg prøvet Mascon Free men der
savner jeg at kunne se hvad felterne indeholde af data. Så den ikke kun
skriver "MEMO" men hvad der rent faktisk er i feltet. Det synes personligt
er en rar ting og giver et bedre overblik over indholdet.

Hvilke forslag har I ? (Helst freeware og ikke for langhårede programmer)

På forhånd tak.
pkc

PS: Undskyld hvis det lyser lidt for kraftigt af at mit niveau ikke er så
højt

Fra : Jimmy

Dato : 21-01-03 22:04

"[5300] pkc" <pkc@boat4you.dk> wrote in message
> [...]
> er en rar ting og giver et bedre overblik over indholdet.
>
> Hvilke forslag har I ? (Helst freeware og ikke for langhårede programmer)

Jeg er ikke helt med på dit ønske med "admin af db", men hvis du blot skal
oprette tabeller indenfor en enkelt database er "phpmyadmin" suverænt.

Den kan naturligvis også oprette nye brugere på MySQL ved at føje dem til
users tabellen, hvis du har rettigheder dertil, men et decideret
admin-værktøj er det ikke.

mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-03 00:39

> Jeg har forsøgt mig med MYSql Front men den havde nogle begræsninger med
> hensyn til oprettelse af nye data.

Hvad har du konkret problemer med ved brug af mysql-front? Personligt bruger
jeg det meget til hurtigt at skabe overblik eller eksempelvis tilføje en
ekstra kolonne til en tabel...

De specielle indtastninger er det jo ikke beregnet til, det skriver du vel
et program/interface/webside til...?

/Jeppe