reservat for fritgående heste?
Fra : Tore og Helle

Dato : 21-01-03 20:28

Min datter har (bl.a.) en vallak ved navn Fabian, ¨som hun gerne vil give
til et reservat hvor hestene går frit. Findes der et sådan i Danmark eller
måske blandt danskere i polen?

mvh

Tore Johannesen

Fra : Anet

Dato : 24-01-03 21:02

Jeg har aldrig hørt om sådan et reservat. Mest har jeg hørt om steder for
heste der er på pension og som går og hygger på folde og bliver passet godt
på deres ældre dage.

--
Hilsen
Annette

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 27-01-03 09:13

Tore og Helle wrote:
> Min datter har (bl.a.) en vallak ved navn Fabian, ¨som hun gerne vil give
> til et reservat hvor hestene går frit. Findes der et sådan i Danmark eller
> måske blandt danskere i polen?

Der findes et i Holland. Men det er en lukket bestand, af en eller anden
bestemt race.

Jeg har aldrig hørt om den slags reservater, hvor man 'kan komme af med'
sin hest.

-dennis

Fra : Pia J

Dato : 31-01-03 11:53

> Jeg har aldrig hørt om den slags reservater, hvor man 'kan komme af med'
> sin hest.
>
> -dennis

Jeg tvivler også på, en hest som har været opstaldet hele sit liv og avlet
til at være mere "sart" pludselig ville synes om at gå for lud og koldt
vand, eller klare sig særlig godt. Især en gammel hest, som kan have
problemer med tænderne og derfor ikke tygge foderet, halthed når hovene
pludselig ikke beskæres osv. Jeg kender da også en hest som ville sygne helt
hen, hvis den gik på løsdrift og ikke blev puslet og redet regelmæssigt!
Eller rettere, han bliver skidesur og knotten :)

:Pia

Fra : Anet

Dato : 18-02-03 13:00

Kan ikke lige huske hvor jeg hørte noget om at der skulle gå fritgående
heste på Langeland....måske det kunne undersøges lidt til Fabian.

--
Hilsen
Annette