Ny PC
Fra : DHD

Dato : 21-01-03 19:29

Hej

Jeg skal snart købe ny computer og jeg kigger lige nu på disse ting:

Ram: 2 x 256mb PC2700 (333) Samsung

Grafikkort: 1 x Radeon9500pro Sapphire eller gf4 ti4200

CPU: AMD AthlonXP 2000+

Harddisk: Seagate 80gb Fluid IV

Bundkort: Asus A7N8X Deluxe /GD

Nogen der har nogle af delene eller alle sammen :), som har nogle erfaringer
med dem?

Evt. nogle forslag til noget bedre til ca. samme pris?

/DHD

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-03 19:51

In dk.edb.hardware, DHD <mail@danielhorn.dk> says...

Hvad skal den bruges til?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : DHD

Dato : 21-01-03 20:08

Jeg skal spille og bruge den til grafiske opgaver.

Desuden ønsker jeg et meget stille og stabilt system (hvem gør ik det? :)

/DHD

Fra : Vega

Dato : 21-01-03 20:25

Hvad så med en XP2600+, 2700+ eller 2800+ de har 333 mhz FSB. Så vil du også
kunne udnytte dine pc2700 DDRram bedre. Hvis du ikke ønsker at gå højere op
i cpu kan du lige så godt købe pc2100 ram og spare lidt der. Har forøvrigt
selv Samsung PC2700 ram bare i en 512 mb klods, og de virker upåklageligt.

Mvh. Lars.

Fra : DHD

Dato : 21-01-03 20:58

Tjah.. men jeg har kun 5000 til at købe de dele der

jeg regner med at købe 2x256 fordi at jeg så udnytter dual-channel
funktionen på bundkortet

/DHD

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv Samsung PC2700 ram bare i en 512 mb klods, og de virker upåklageligt.

:)

Fra : Vega

Dato : 21-01-03 21:36

Dual channel er det bare så man kan køre med to forskellige hastighedsram f.
eks. PC2700 sammen med PC3200? Jeg tror ikke 5000 kr. er nok. Det er jo
noget dyre når du køber to 256 mb blokke i stedet for en 512 mb. blok, men
det må du jo selv om. Nu har jeg i hvert fald givet mit bud.

Fra : DHD

Dato : 21-01-03 22:05

Dual-channel er så når to ens ram-blokke sidder ved siden af hinanden
arbejder de meget hurtigere.. altså med 2 kanaler.. :)

jeg køber det i tyskland da jeg kender en dernede så der er nok penge til
det jeg skal have :)

Tak for dit bud

Fra : Leony

Dato : 22-01-03 10:21

> Desuden ønsker jeg et meget stille og stabilt system (hvem gør ik
> det? :)

Husk at du også skal have en CPUkøler. Hvis du vil have et stille system
så er det ikke blæseren fra den boxede udgave af AMD'en du ønsker at
bruge.
--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : rhexis

Dato : 21-01-03 21:29

"DHD" <mail@danielhorn.dk> wrote in message

> Grafikkort: 1 x Radeon9500pro Sapphire eller gf4 ti4200

Førstnævnte er hurtigere end et ti4200 og kan rende fra selv et
ti4600-kort, når du sætter antialiasing til.

Mit råd er at du vælger ATI-kortet.

> CPU: AMD AthlonXP 2000+

Husk køler/blæser/kølepasta.

> Bundkort: Asus A7N8X Deluxe /GD

Hvis ikke Epox 8RDA+ var så satans svært at skaffe pt. ville
jeg klart anbefale det istedet for.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/