Hvad er/betyder graphic winsize??
Fra : L.Funch

Dato : 21-01-03 19:27

Hej NG.

Jeg har lige købt ny puter, og sidder så og kigger biosen igennem, der ser
jeg noget der hedder Graphic winsize.

Er der nogen der ved hvad det betyder?

Mvh.
L.Funch

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-01-03 23:07

L.Funch 's insignificant opinion was stated in:

> Hej NG.
>
> Jeg har lige købt ny puter, og sidder så og kigger biosen igennem,
> der ser jeg noget der hedder Graphic winsize.
>
> Er der nogen der ved hvad det betyder?

Vildt gæt er at det er et (mindre kendt) synonym for "agp apertursize".
Hvis du kan sætte den til 8/16/32/64(osv) MB, så er jeg næsten sikker. Der
findes mange meninger om hvad den skal sættes til, og det afhænger af hvor
meget ram der er på dit grafikkort og hvor meget system ram du har. Et
udgangspunkt kan være ½delen af dit systemram.

I tilfælde af at jeg er helt henne i hegnet, så står der garanteret noget om
det i manualen til dit motherboard/bios.

/Sune

Fra : Leony

Dato : 22-01-03 10:24

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vildt gæt er at det er et (mindre kendt) synonym for "agp
> apertursize".

Du har ret.
http://home.t-online.de/home/h.-p.schulz/compend/befg.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : L.Funch

Dato : 26-01-03 19:02

> "Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nogen der kan hjælpe lidt, jeg blev smidt ud af tysktimerne!

Mvh.
L.Funch

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 27-01-03 15:00

L.Funch wrote:

> Nogen der kan hjælpe lidt, jeg blev smidt ud af tysktimerne

Så tag et aftenskolekursus.

eller kig her;

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/31/1045995

Fra : Leony

Dato : 27-01-03 15:54

"L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan hjælpe lidt, jeg blev smidt ud af tysktimerne!

Tommelfingerreglen er at den skal være det halve af dine MB RAM (i dit
tilfælde 256 MB).
http://dmzweb3.europe.creative.com/htmlhelp/graphics/geforce/agp_aperture.htm

Du kan se på disse bencjmarks at det ikke betyder det helt vilde bare
den ikke kommer under 16 MB.
http://www.tweak3d.net/articles/aperture-size/

Fra : L.Funch

Dato : 26-01-03 19:13

> [...]
om
> det i manualen til dit motherboard/bios.

Den har 128 DDR-Ram på grafikortet og 512 DDR-Ram på bundkortet.
Og jeg kan godt stille den til diverse inde i biosen.

Mvh.
L.Funch